جرايم فيس بوك هر 40 دقيقه يكبار!!

آمارهاي جديد نشان مي دهد كه هر چهل دقيقه يكبار، جرايمي مرتبط با فيس بوك به پليس انگليس گزارش مي شود.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه خبري تلگراف؛ بنابراعلام پليس، اين جرايم شامل قتل، تجاوز، كودك آزاري، آدم ربائي، تهديد به مرگ و كلاهبرداري مي شود كه در نتيجه تحقيقات پليسي اين جرايم به گونه اي به اين شبكه اجتماعي مرتبط مي شود.

در برخي موارد، بحث ها و اختلافات در اين دنياي مجازي به خشونت و اعمال مجرمانه در دنياي واقعي تبديل مي شود و اين در حاليست كه در پرونده هاي تجاوز جنسي و كودك آزاري، از اين شبكه اجتماعي به عنوان وسيله اي براي فريب كودكان و نوجوانان استفاده مي شود.

در يكي از موارد اخير جرايم مرتبط با فيس بوك، زني كه شاهد جرم بوده، از طريق اين شبكه اجتماعي از سوي متهم براي شهادت عليه او تهديد شده و پس از شهادت مورد حمله متهم قرار گرفته است.

در مورد ديگري يك دختر نوجوان پس از گذاشتن عكس هاي خود در فيس بوك توسط يك قاتل سريالي شناسايي مي شود. اين قاتل سپس از طريق فيس بوك با او ارتباط برقرار كرده و او را فريب مي دهد و پس از دزديدن و تجاوز جنسي، او را به طرز فجيعي به قتل مي رساند.

در موارد بسياري نيز عكس هاي شخصي و خانوادگي از طريق اين شبكه اجتماعي منتشر شده و بنيان بسياري از خانواده ها از اين طريق متزلزل مي شود.

كارشناسان روانشناسي بر اين باورند كه فيس بوك اگرچه به نظر يك شبكه اجتماعي ساده مي رسد كه محلي براي ملاقات دوستان است، اما ضرر آن بسيار بيشتر از سود آن است و مجرمين و خلافكاران به راحتي مي توانند در آن صفحه اي براي خود داشته و براي اهداف مجرمانه خود با جوانان ارتباط برقرار كنند. بنابراين، براي جلوگيري از اين جرايم روزافزون، فيس بوك بايد بسته شود.

در واقع بايد پذيرفت كه فيس بوك انجام جرم و جنايت را نسبت به گذشته بسيار راحت تر كرده است.

گزارشات پليس اين كشور، نشان مي دهد كه تنها در سال گذشته حدود 12 هزار و 300 مورد جرم و جنايت مرتبط با فيس بوك گزارش شده است.

برچسب ها: فیس ، بوک ، جرایم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار