رکورد داران فوتبالی یکسال اخیر

در سال گذشته و چند ماهی که از سال اخیر سپری شده است رکوردهای خاصی در فوتبال کشور وجود داشته است که مروری بر آنها شاید خالی از لطف نباشد.

این رکوردها گاه مربوط به دو تیم استقلال و پرسپولیس، گاه تیم ملی و گاهی هم مواردی دیگر می شود.
به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران نتایج و رخدادهای عجیب که سابقه وقوع آنها در گذشته وجود نداشته است در فوتبال کم نیست.

دامنه این اتفاقات و حتی در رده ملی هم ادامه پیدا می کند بد نیست در یک دسته بندی در خصوص این اتفاقات مروری داشته باشیم.

**رکورد دار قهرمانی

در فصل یازدهم این تیم سپاهان بود که توانست برای چهارمین بار به عنوان قهرمانی دست پیدا کند.

این در حالی است که تیم های استقلال و پرسپولیس هر یک، 2 بار به قهرمانی رسیده اند.

البته سپاهان یک رکورد دیگر هم زده است کسب عنوان 3 بار قهرمانی پیاپی، از جمله موفقیت های این تیم بود.

**سرمربی رکورد دار

امیر قلعه نویی پرافتخار ترین سرمربی فوتبال کشور است وی 4 بار موفق به قهرمانی شده است قلعه نوعی در سال های 90-89 و 89-88 دو بار متوالی با سپاهان قهرمان لیگ شد وی 2 بار نیز با استقلال عنوان قهرماني را به دست اوده است.

**دربی های رکورددار

در سال 90 رکوردی از نظر تعداد انجام بازی دربی رخ داد 5 دربی در یکسال اتفاق جالبی بود که امسال به وقوع پیوست.

در دیدار اول دربی، نتیجه یک بر صفر به نفع استقلال به دست آمد.

در بازی دوم دربی، استقلال با نتیجه 2 بر صفر پرسپولیس را برد در دیدار سوم که طی جام ولایت رخ داد تساوی 2-2 برای دو تیم به دست آمد.

در دیدار چهارم که در جام حذفی برگزار شد استقلال با نتیجه 3 بر صفر پرسپولیس را شکست داد و در بازی پنجم که در مرحله برگشت لیگ یازدهم رخ داد پرسپولیس موفق شد با نتیجه 3 بر 2 استقلال را شکست دهد.

**پرسپولیس

پرسپولیس تهران نیز امسال رکوردهایی را ثبت کرده است به طور مثال اين تيم در روز 2 فروردين سال 1391 مقابل الشباب عربستان در ليگ آسيا 6 بر يك برنده شد و در دوحه قطر نيز 3 بر صفر اين تيم را شكست داد.

*استقلال

تيم استقلال تهران نيز ركورد جالب داشت و آن هم 3 برد برابر پرسپوليس در 5 بازي بود.

استقلالي ها همچنين ركوردار استفاده از بازيكن خارجي همچون هوار ملامحمد، جاسم كرار، وليدعلي، آندره يونيز، الونگ، ساموئل و يركوويچ داشتند.

استقلالي ها در جام حذفي نيز در مواجهه با تيم هاي شيرين فراز، مهركرج، شهرداري ياسوج، شاهين بوشهر و پرسپوليس ركوردهايي را به ثبت رساندند. آنها در كل مسابقات جام حذفي تنها يك گل دريافت كردند و اين ركورد بسيار خوبي برآي آنها بود.

*تيم ملي

تيم ملي هم ركوردهايي را در طي اين مدت داشته است.

در 15 سال اخير هيچ كشور آسيايي نتوانسته در جريان يك بازي رسمي برابر بحرين بيشتر از 5 گل بزند ولي تيم ملي كشورمان موفق شد اين تيم را با نتيجه 6 بر صفر شكست دهد.

همچنين ديگر ركوردي كه تيم ملي زده است، نتايج بدون شكست در مسابقات مقدماتي جام جهاني مرحله اول گروهي بوده است.

*مس كرمان

تيم مس كرمان نيز ركوردار بوده است چرا كه تا زمان حضور بلاژويچ در اين تيم، چهار تيم بزرگ پرسپوليس، استقلال، سپاهان و تراكتور مقابل مس محكوم به شكست شدند.

*دنيزلي

دنيزلي نيز از جمله مربياني بود كه با تيم پرسپوليس ركوردهايي را به ثبت رساند. بطور مثال پيروزي 10 نفره تيم پرسپوليس مقابل استقلال آن هم در 10 دقيقه و برد 6 بر يك مقابل الشباب و برد 3 بر صفر مقابل الغرافه از جمله ركوردهاي وي بوده است.

*ايمون زايد

ايمون زايد نيز يكي از خارجي هاي ركوردار در فوتبال كشورمان بوده است. وي اولين بازيكن خارجي ايران بود كه هتريك كرد و در 9 دقيقه 3 گل به استقلال زد.

*ادينيو لوسيانو

ادينيو لوسيانو نيز ركوردار گل زده خارجي در يك فصل را به ثمر رسانده است كه 21 گل در فصل بوده است./ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار