تظاهرات در غزه در حمايت از اسراي فلسطيني در بند رژيم اسرائيل

تجمع اعتراض آميزي در حمايت از يکي از اسراي فلسطيني که در زندان هاي رژيم صهيونيستي اعتصاب غذا کرده است در غزه برگزار شد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني الجزيره،  اين تجمع اعتراض آميز را يکي از موسسه هاي وابسته به جنبش جهاد اسلامي فلسطين برگزار کرد.
محمود السرسک از 80 روز پيش اعتصاب غذاي خود را آغاز کرده است.
جنبش جهاد اسلامي فلسطين تهديد کرد در صورتي که اتفاق ناگواري براي السرسک بيفتند به آتش بس با اسرائيل پايان مي دهد.
السرسک سه سال پيش در کرانه باختري بازداشت شده است.
مقامات اسرائيلي وي را از سه سال پيش تا کنون به عنوان يک نيروي نظامي غيرقانوني به زندان انداخته اند. وي براي پيوستن به يکي از تيم هاي فوتبال فلسطين به کرانه باختري رفته بود که در آنجا بازداشت شد.
شرکت کنندگان در اين تجمع همچنين حمايت خود را از اکرم عبدالله الريخاوي ديگر اسير فلسطيني اعتصاب کننده در زندان هاي اسرائيل اعلام کردند و آزادي وي را خواستار شدند.
خالد البطش از رهبران جنبش جهاد اسلامي در سخناني در اين تجمع خطاب به مقامات اسرائيلي گفت: بار ديگر تاکيد مي کنيم که تصميم گيري درباره آتش بس يا پايان دادن به آن در دست سازمان زندانهاي اسرائيل  است. اگر مي خواهيد اوضاع در مناطق اشغالي و شهرک ها آرام باشد بايد بدانيد که حفظ اين آرامش در دست خودتان است.  
از سوي ديگر مادر رامي عوده از اهالي اردوگاه جباليا همچنان روياي ديدار با فرزند زنداني خود را در سر مي پروراند. رامي عوده از نه سال پيش به زندان افتاده است.
در ادامه گزارش آمده است صليب سرخ بين المللي که مسئله اسراي فلسطيني را دنبال مي کند به تلاش هاي خود براي سازماندهي برنامه از سرگيري ديدار خانواده هاي اسرا با آنها بر اساس توافق اخير اسراي اعتصاب کننده با مقامات اشغالگر ادامه مي دهد.
برچسب ها: تظاهرات ، غزه ، اسرا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار