رودهن/ تقویت شورا های فرادستی؛

نیاز امروز و اساسی شوراهای اسلامی شهر و روستا است

شهردار دماوند گفت: نیاز امروز و اساسی شورا های اسلامی شهر و روستا تقویت شورا های فرادستی است.

مرتضی همتی  در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: این دسته از مدیران تنها به دلیل وجود ابزارهای قانونی مبنی بر ضرورت فعالیت شورا ها و الزام برای دستگاه‏ های خدماتی و عمرانی برای مشارکت با این نهاد بدان نگاه می‏کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر عمده مشکلات اعضای شورا های اسلامی شهر و روستا در اغلب نقاط کشور نیز حول این محور می‏گردد.

همتی اضافه کرد: از این رو در واگذاری امور مردم به شوراها، حضور یک عضو شورا پشت اتاق مدیر که موجبات جلوگیری از هجمه قشر کثیری از اهالی را فراهم میکند نیز جدی گرفته نمی‏شود.

شهردار دماوند با اشاره به رفتار دسته دیگری از مدیران در خصوص شورا های اسلامی خاطرنشان کرد: دسته دیگری از مدیران نیز وجود دارند که اساساً به جایگاه رفیع شورا های اسلامی اعتقادی ویژه دارند.

وی ادامه داد: این مدیران بزرگ ‏ترین راه‏ کار برون ‏رفت از معضلات مختلف منطقه‏ ای را تعامل با اعضای شورا های اسلامی تلقی می‏کنند.

همتی اضافه کرد: مدیرانی از این دست به دلیل اعتقاد قلبی خود به شورا ها، این نهاد برخاسته از بطن جامعه را مصداق بارزی از واگذاری امور مردم به مردم قلمداد می‏کنند.

به گفته شهردار دماوند، تشکیل شورا های اسلامی یکی از درخشان ‏ترین دستاورد های نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی تصریح کرد: تشکیل این نهاد بی‏ شک نمونه بارزی از تعامل افکار و احترام به عقاید گوناگون محسوب می‏شود.

همتی دوره سوم شورا های اسلامی در کشور را دوره تثبیت این نهاد خواند و افزود: شورا های اسلامی سه دوره مختلف از عمر خود را پشت سر گذاشته ‏اند.

شهردار دماوند ادامه داد: در حال حاضر، این نهاد مردمی و انقلابی از دهه نخست یعنی اثبات به دهه دوم خود یعنی تثبیت وارد می‏شود.

وی اضافه کرد: در 13 سال عمر شوراهای اسلامی شهر و روستا، اعضای این نهاد ولایی فراز و نشیب ‏های بسیاری را به خود دیده ‏اند.

همتی افزود: آنچه در قوانین شورا های اسلامی از سوی قانون‏ گذاران مورد پیش‏ بینی قرار گرفته، حمایت خود شوراها از یکدیگر است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.