شهرياري:

انتقاد دولت از بودجه، خلاف قانون است

نماينده مردم زاهدان در مجلس نهم گفت: تصويب بودجه 91 براساس وظيفه ذاتي مجلس بود، لذا انتقاد دولت از مصوبه اي که به تأييد شوراي نگهبان رسيده خلاف قانون است.

حسينعلي شهرياري نماينده مردم زاهدان در مجلس نهم در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، در واکنش به انتقاد دولت از قانون بودجه 91 گفت: دولت موظف به ارائه لايحه بودجه و مجلس موظف به بررسي و تصويب آن است که در نهايت با تأييد شوراي نگهبان به قانون تبديل شده و لازم الاجرا مي شود از اين جهت، ماهيت انتقاد دولت از قانون مصوبي مجلس که به تأييد شوراي نگهبان رسيده است، خود خلاف قانون است.

عضو فراکسيون اصولگرايان مجلس در ادامه با بيان اينکه تغيير و استحاله اي در قانون بودجه 91 صورت نگرفته است، تصريح کرد: در لايحه بودجه 91 پيشنهاداتي ارائه شده بود که اجراي آن عملا امکان پذير نبوده و يا در صورت اجرا بار مالي سنگيني را به كشور وارد مي کرد از اين جهت مجلس طبق وظيفه ذاتي خود با بررسي و کار کارشناسي تغييراتي را انجام داد که در نوع خود بسيار ناچيز و البته واجب بوده است.

عضو کميسيون تلفيق بودجه 91 در ادامه با اشاره به اينکه اگر بنا بود تمام لوايح دولت، تصويب مي شد ديگر نياز به مجلس نبود، اظهار داشت: در تمام جلسات بررسي لايحه بودجه 91 در مجلس نمايندگان دولت حضور داشتند و با تغييرات اعمال شده اعلام موافقت کرده اند پس لزومي ندارد پس از تصويب از اين قانون انتقاد کنند.

منتخب مردم زاهدان در مجلس نهم در ادامه افزود: مرجع رسيدگي به مصوبات مجلس و تطبيق يا مغاير دانستن آن با قانون و شرع تنها شوراي نگهبان بوده و هيچ شخصيت حقيقي يا حقوقي ديگري نمي تواند در خصوص قانون بودجه 91 که به تأييد اين نهاد رسيده است انتقاد کرده و براي تعيين تکليف کند.

شهرياري همچنين خاطرنشان كرد: بررسي و تصويب قانون بودجه 91 در راستاي دفاع از حقوق ملت بوده و نمايندگان تلاش كرده اند تا بودجه را آگونه به نفع مردم است نهايي و ابلاغ كنند.
/س2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار