احداث بزرگراه امام علی(ع) با مشارکت مناطق پنج گانه شهرداری تهران

طرح بزرگراه امام علی (ع) با مشارکت مناطق 7، 8، 13، 14 و 15 در حال اجرا است که با اتمام طرح مذکور فاصله زمانی شمال و جنوب تهران کاهش می یابد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران طرح بزرگراه مذکور در منطقه 15 در حد فاصل خیابان خاوران تا بزرگراه دولت آباد به طول چهار هزار و 200 متر واقع شده است که چهار تقاطع غیر هم سطح و اصلی سه تقاطع فرعی دارد.
سید جلال حسینی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 15 درباره پیشرفت طرح اظهار داشت: در حد فاصل خیابان منصور تا بزرگراه دولت آباد مکان های بلا معارض وجود دارد که عملیات اجرایی تقاطع غیر هم سطح امام علی (ع) با بزرگراه آزادگان، تقاطع امام علی (ع) با بزرگراه دولت آباد و همچنین مسیر انحرافی تقاطع بعثت امام علی (ع) در آن در حال اجرا است.
حسینی یادآور شد: عملیات اجرایی احداث بزرگراه دولت آباد نیز با پیشرفت قابل توجهی در منطقه در حال اجرا می باشد.
علیرضا حلاجیان معاون فنی و عمران منطقه در این خصوص افزود: با تکمیل این بزرگراه به عنوان یکی از مهم ترین طرح های در دست اقدام این منطقه و احداث تقاطع های غیر هم سطح آن با بزرگراههای امام رضا (ع)، امام علی (ع) و آزادگان بار ترافیکی محور بسیج بسیار کاهش می یابد.
حلاجیان در ادامه با اشاره به دیگر اقدامات انجام گرفته در منطقه گفت: پارک آموزش ترافیک منطقه به عنوان پارک نمونه در حوزه آموزش حمل و نقل شناخته شده است.
در همین راستا ابوالفضل رفیعی معاون اجتماعی منطقه تصریح کرد: از زمان احداث پارک ترافیک تاکنون بیش از 70 هزار دانش آموز از مناطق 22 گانه تهران و شهرستان های تهران از این پارک بازدید کرده و از امکانات موجود در آن بهره مند شده اند.
سید حمید موسوی معاون شهرسازی و معماری منطقه در ادامه با اشاره به پخش 24 هزار تن آسفالت در معابر منطقه خاطر نشان ساخت: این اقدام براساس نیاز سنجی دبیران شورایاری محلات و بر مبنای اولویت های تعیین شده حوزه اجرا می شود.
موسوی گفت: معابر سطح محدوده براساس قدمت و نوع آسفالت به دو اولویت تقسیم شده است که در حال حاضر در حال اجرای عملیات آسفالت با اولویت بافت فرسوده هستیم.
وی یادآور شد: در راستای رفاه حال شهروندان نسبت به بهسازی انهار محدوده اقدام شده و در این خصوص 27 هزار متر طول جدول بندی در کوچه و خیابان های سطح نواحی هشت گانه منطقه اجرا شده است.
معاون شهرسازی منطقه با اشاره به اینکه بیشترین حجم جدول بندی در شهرک رضویه و خیابان طیب اجرا شده است ادامه داد: در این راستا 14 هزار متر طول کانیو، 11 هزار متر طول تک جدول و ده هزار متر طول نهر اجرا شده است.
موسوی همچنین به اجرای عملیات پیاده رو سازی در سطح محدوده اشاره کرد و اذعان داشت: در سال جاری خیابان خاوران به عنوان محور ویژه و به لحاظ حجم بالای تردد آن با هدف رفاه حال شهروندان و سهولت در تردد عابرین به طور خاص پیاده روسازی شده است.
شایان ذکر است: در این راستا در مجموع از ابتدای سال جاری تاکنون 13 هزار متر مربع پیاده رو سازی در 12 معبر منطقه اجرا شده است./ل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار