حجت‌الاسلام‌رييسي در جمع خبرنگاران به مردم اطمينان‌داد؛

قوه قضاييه بدون چشم پوشي به پرونده فساد بزرگ مالي رسيدگي مي‌كند

معاون اول قوه قضاييه با بيان اينكه درنظام جمهوري اسلامي همه در برابر قانون يكسان هستند گفت: هر فرد در هر جايگاه و منصبي، اگر اتهاماتي متوجهش باشد بدون چشم پوشي به آن رسيدگي مي‌شود.

به گزارش خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران؛ حجت‌الاسلام سيد ابراهيم رئيسي، معاون اول قوه قضاييه  در حاشيه‌ همايش سراسري امنيت پايدار در جمع خبرنگاران در پاسخ به خبرنگار ما درباره متهمان پرونده فساد بزرگ مالي اخير گفت: در رسيدگي به اين پرونده مبناي قوه قضاييه و دادگاه رسيدگي‌كننده اين است كه هركس در اين پرونده اتهام دارد، بدون اغماض به اتهاماتش رسيدگي شود و آنچه اقتضاي حق و عدل است، صورت گيرد.

معاون اول قوه قضاييه همچنين افزود: به رسانه‌ها و مردم عزيز اين اطمينان را مي‌دهيم كه اراده‌ قوه قضاييه بر اين امر استوار است كه همه‌ افراد مطرح در اين پرونده بدون توجه به مقام، منصب و مسئوليت و يا در زندان بودن يا نبود افراد به اتهاماتشان رسيدگي شود و نتيجه آن به اطلاع مردم برسد.

وي همچنين عنوان كرد: هر فرد در هر جايگاه و منصبي كه باشد اگر اتهاماتي متوجهش باشد به آن رسيدگي خواهد شد.

حجت الاسلام رييسي تاكيد كرد: هيچ‌كس در نظام جمهوري اسلامي حاشيه امنيتي بنا بر موقعيتش ندارد و همه در برابر قانون يكسان هستند.

وي تاكيد كرد: خواهش من از همه صاحب‌نظران و رسانه ها اين است كه قبل از رسيدگي و اعلام نظر دادگاه، درباره‌ افراد مطرح در اين دادگاه پيش‌داوري نشود و همه داوري‌ها را به دادگاه محول كنيم.

 معاون اول قوه قضاييه ادامه داد: ممكن است نام افرادي در اين دادگاه مطرح شود اما مهم اين است كه درباره‌ اتهاماتي كه به افراد وارد مي‌شود، اسناد و مداركي دال بر اتهامشان وجود داشته باشد.

حجت‌الاسلام رييسي خاطر نشان كرد: نتايج  اين پرونده و ساير پرونده هاي ديگر از طريق سخنگوي قوه قضاييه و اطلاعيه هاي رسمي اين قوه به اطلاع عموم مي رسد.
/ش4

 
برچسب ها: رییسی ، دادگاه ، فساد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار