نایب رییس کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس هشتم:

مجلس هشتم «سلامت» را در مصوبات اش پررنگ کرد

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هشتم گفت: مجلس هشتم «سلامت» را در مصوباتش پررنگ کرد.

دکتر انوشیروان محسنی بندپی، در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران ضمن بیان این که درخشان ترین همکاری قوای مقننه و مجریه بین کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هشتم و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شکل گرفت، گفت: کار بسیار خوب و اساسی در این دوره از مجلس تدوین برنامه پنجم توسعه کشور و توجه خوب این برنامه به سلامت بود.

وی با اشاره به اینکه بندهای این برنامه دارای زمینه های اجرایی است، افزود: این برنامه مانند یک بسته سلامتی دیده شده و تمام مشکلاتی که در نظام سلامت حس می شد در این برنامه به صورت کارشناسانه به آن پرداخته شده است.

وی اظهار داشت: بحث تشکیل شورای عالی سلامت و امنیت غذا و بحث تمرکز تولیت در وزارت بهداشت مهم ترین اهداف این برنامه است زیرا گاهی اوقات از وزارت بهداشت کارهایی را می خواستیم که در حدود اختیاراتش نبود و در این برنامه اختیارات لازم از جمله تجمیع بیمه ها تحت تولیت وزارت بهداشت دیده شده است.

دکتر محسنی گفت: کمک به راه اندازی سیستم پزشک خانواده و به وجود آوردن شرایطی برای قرار گرفتن آن در مسیر درست و همچنین تامین مطالبات بخش سلامت و اعتبارات لازم برای آن، از جمله قانون 10 درصد هدفمندی، بخش دیگری از مصوبات خوب مجلس هشتم در خصوص نظام سلامت کشور بود./ح

برچسب ها: مجلس ، سلامت ، مصوبه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.