دفترچه های بیمه ای که عادلانه توزیع نمی شود:

سهم خیلی ها چند تا و سهم بعضی ها هیچ

چند سالی است که همپوشانی دفترچه های بیمه مشکلات زیادی را برای سازمان های بیمه گر رقم زده و دارا بودن بسیاری از افراد دفترچه بیمه باعث شده تا عده ای بدون دفترچه بیمه باشند.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، آمار 10 میلیونی افراد فاقد دفترچه بیمه گویای این موضوع است.
از میان جمعیت بیش از 78 میلیونی کشور فقط 68 میلیون نفر تحت پوشش بیمه های مختلف هستند که 80 میلیون دفترچه بیمه درمانی در میان 68 میلیون نفر از افراد جامعه توزیع شده است.
این امر نشان می دهد که بسیاری از افراد از دو یا سه نوع بیمه درمانی استفاده می کنند همپوشانی دفترچه های بیمه در سیستم بیمه ای و درمان کشور بیداد می کند در همین باره عبدالله عمادی معاون رفاه اجتماعی وزارت کار،تعاون و رفاه اجتماعی گفت:90 درصد از افراد جامعه تحت پوشش بیمه های درمانی مختلف هستند و یک دهک جامعه نیز هیچ نوع پوشش بیمه درمانی ندارند.
وی با اشاره به تصویب قانون ساختار نظام جامع رفاه و تامین  اجتماعی در مجلس در سال 1383 اظهار داشت:این قانون یکی از مترقی ترین قوانین در حوزه اجتماعی در کشور است و پیرو تصویب این قانون،وزارت رفاه و تامین اجتماعی تصویب شد و این وزارتخانه در سال گذشته با دو وزارتخانه اجتماعی دیگر در هم ادغام شدند و وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی با تصویب مجلس به عنوان متولی امور اجتماعی در کشور تعیین شد.
وی به تقسیم بندی حوزه بیمه ای کشور اشاره کرد و گفت:حوزه بیمه به دو بخش بیمه های اجتماعی و بازنشستگی و بیمه های سلامت تقسیم می شود و در بخش بیمه های اجتماعی و بازنشستگی سازمان بازنشستگی کشوری،صندوق تامین اجتماعی و بیمه روستاییان و عشایر قرار دارند و بیمه روستاییان و عشایر اقدام نویی بود که با تقبل پرداخت 90 درصد حق بیمه توسط دولت و 10 درصد توسط فرد بیمه شده خدمات بسیاری را به جامعه هدف اعم از بیمه از کارافتادگی،بازنشستگی و فوت ارائه می دهد.
در این بین برخورداری عده ای از چندین دفترچه بیمه درمانی و عدم برخورداری عده ای دیگر باعث شده تا افراد دفترچه بیمه از لحاظ درمانی مورد ظلم قرار گیرد بنابر این با اتخاذ تصمیمات لازم و رفع همپوشانی ها توسط سازمان های بیمه گر می توان به راحتی این مشکلات را مرتفع کرد./ز
برچسب ها: دفترچه ، بیمه گر ، سهم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار