مشهد/

شعر چهره دیگری از مهاجرین افغانی را به مردم ایران نشان داد

شاعر و مولف مهاجر افغانی گفت: مهاجرین افغانی به عنوان قشری کارگر و شکست خورده در بین مردم ایران معرفی شده بودند اما شعر چهره دیگری از این مهاجرین را به نمایش گذاشت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، محمدکاظم کاظمی در مراسم شب شعر هفته دوستی زنان ایران و افغان با بیان این مطلب افزود: ایران و افغانستان از یک ریشه هستند و در سال های پیاپی با به وجود آمدن حکومت های مختلف و ایجاد مرزهای جغرافیایی این دو کشور به عنوان دو کشور مستقل از یکدیگر شناخته شده اند.

وی اضافه کرد: ولی مشترکات فرهنگی بین دو کشور از بین نرفته و شعر تاثیر عمیقی در پررنگ کردن و یادآوری این مشترکات داشته است.

وی شعر را یک حلقه ی وصل قدرتمند بین زنان دانست و گفت: ادبیات فارسی به عنوان یک پیام مشترک بین کشورهای فارسی زبان قابل فهم و درک است.

کاظمی با اشاره به جدایی به وجود آمده بین شعر دو کشور عنوان کرد: از صد سال پیش به دلیل مناسبات نامناسب سیاسی مشکلاتی همچون ملی گرایی در شعر دو کشور به وجود آمده است.

وی اذعان کرد: شعر هنری است کلامی که با دست خالی هم می توان انجام داد و مردم افغانستان با پناه بردن به دامن این هنر غنی، چهره جدیدی از مهاجرین افغان را به نمایش گذاشته اند.

این شاعر مولف افغانی تصریح کرد: شاعران نقش پررنگی در بازآفرینی هویت گمشده خود و یادآوری مشترکات فرهنگی خود بین ایران و افغانستان داشته اند و امروز شاهد هستیم که افغانستان فقط در صحنه حوادث ایران وجود ندارد.  /س  

برچسب ها: شعر ، افعانستان ، مهاجرین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.