سردارجلالی خبر داد؛

تدوين سند پدافند غير عامل در حوزه منابع انساني

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت: چون منابع انساني ما با تهديد مواجه است در حال تدوين سند پدافند غير عامل در حوزه منابع انساني هستيم.

به گزارش حوزه دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غيرعامل کشور در جمع اعضای هیئت علمی دانشگاه شیراز با اشاره به تاریخ تشکیل این سازمان گفت: در سال82 بنا به فرمايش مقام معظم رهبري در ستاد کل نيروهاي مسلح کمیته پدافند غیر عامل تشکیل شد.

وی ادامه داد: دولت موظف است تمام دستگاه هاي کشور اعم از حياتي، حساس و مهم را با لحاظ کردن اصول پدافند غير عامل مستحکم سازي کند، در این میان يکي از وظايف سازمان پدافند غير عامل شناخت تهديدات است .

رئیس سازمان پدافند غيرعامل کشور در بیان اشکال جنگ گفت: سال 1990 شکل جنگ ها به طور کلي تغيير کرد، که ارتقاي سلاح ها، هوشمند سازي مهمات، تبليغات رسانه اي و شبکه هاي ارتباطي و سايبري ازجمله آنهاست، ازسال 2003 به اين طرف تهديدات دانش محور شد و تقريبا همه حوزه ها را در برگرفت مخصوصا در بحث اقتصادي و صنعتي از2006 حوزه سايبري وارد بحث جنگي شد و از حالت امنيتي خارج شد که در سال گذشته در حوزه آب، برق و هسته اي با آن مواجه بوديم، در بخش دیگر نيز آنفلونزاي خوکي، مرغي و... نمونه اي از تهديدات بيولوژيکي است.

جلالی نوع دیگر جنگ را "جنگ تمیز" ذکر کرد و افزود: جنگ تميز اصطلاحي است که در آن تسليحات کوچک، دقيق وداري اثرگذاري بسيار بالا بر روي هدف هستند و اين اقتضا ميکند که ما مستحکم سازي متناسب با اين تسليحات را در نظر داشته باشيم،و نوع دیگر آن جنگ مردم محورکه افزايش نارضايتي عمومي از حکومت است و همچنين جنگ سايبري از ديگر استراتژي هاي مورد استفاده عليه کشورهاي هدف است.

وی نقش دانشگاه و دانشگاهیان را برای مقابله با تهدیدات حائز اهمیت دانست و گفت: بايد با داشتن اطلاعات دانشي بالا و مناسب، در برابر اين تهديدات کمترين آسيب پذيري را داشته باشيم، چون موارد گفته شده، ذاتا دانشي است بايد در بحث پدافندغيرعامل و دفاع در برابر اين تهديدات نگاه دانش محور داشته باشيم و اين بر عهده دانشگاه‌هاست. ما جلسات زيادي با دانشگاهیان داشته و تفاهم‌نامه هاي زيادي به امضا رسيده است و دانشگاه شيراز يکي از مراکز معتبر و فعال علمي کشور است که امروز براي آشنايي با سازمان پدافندغيرعامل در آن تشکيل جلسه داده شده است.

فرمانده قرارگاه دفاع سایبری تأکيد کرد: ما در بحث دفاع سايبري به دنبال بومي سازي هستيم و در تعاملاتي که با کشور هايي مثل کره جنوبي و روسيه در زمينه دفاع سايبري و تخليه اضطراري شهر داشتيم به شباهت هاي زيادي رسيديم که مي توانيم از تجربيات آن ها استفاده کنيم. همچنين بايد نظامات و سياست هاي خاص خود را داشته باشيم.

وی در خصوص نیروی انسانی کشور نیز عنوان کرد: ما در حال تدوين سند پدافند غير عامل در حوزه منابع انساني هستيم که در اين زمينه کار های خوبی انجام شده ولي متولي و متکفل مشخصي ندارد و منابع انساني ما با تهديد مواجه است.

/ش3

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار