مشهد/ آیت الله نوری همدانی:

آزادسازی خرمشهر فتح دل ها و انقلاب بود

آیت الله العظمی نوری همدانی با توجه به سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: فتح خرمشهر فتح یک شهر نبود بلکه فتح دل ها و فتح کل انقلاب بود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، آیت الله حسین نوری همدانی امروز در دیدار با مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی و مسئولین استانی اداره در قم اظهار داشت: فتح خرمشهر فتح یک شهر نبود بلکه با توجه به دشمنان اسلام فتح دل ها و فتح کل انقلاب بود.
وی در خصوص ورود امامزادگان به ایران تاکید کرد: امامزادگان به دلیل اشاعه فرهنگ اسلام و مبارزه با ظلم وارد ایران شدند و در حال حاضر نیزهمچنان فرهنگ جهاد و شهادت را در بین مردم رواج می دهند.
این مرجع عالیقدر جهان تشیع استمرار فرهنگ ولایت در ایران که دفاع مقدس نمونه ای از آن است را نتیجه ورود امامزادگان به ایران دانست و افزود: باید نسبت به معرفی امامزادگان بیشتر تلاش شود.
مدرس درس خارج فقه با تاکید بر این که یکی از مسئولیت های اداره اوقاف احیای موقوفات از بین رفته است، گفت: در حکومت های پهلوی، قاجاریه و افشار نسبت به موقوفات چپاول های گسترده ای شد و الان باید تلاش شود این موقوفات بازگردانده و احیا شوند.
وی در ادامه در خصوص شهادت امام هادی(ع) گفت: امام هادی(ع) در زمان خلافت متوکل عباسی به امامت رسید و متوکل یکی از شخصیت های بسیار دشمن و خبیث نسبت به اهل بیت علیهم السلام بود و امام از سوی او بسیار مورد آزار و اذیت قرار می گرفت.
آیت الله نوری همدانی اذعان داشت: در فعالیت های فرهنگی همیشه باید با جدیت در صحنه بود و تا می توانیم از اشاعه منکرات جلوگیری کنیم.
این مرجع تقلید ضمن محکوم کردن هتاکی عامل خبیث غربی نسبت به امام علی النقی(ع) عنوان کرد: با برگزاری مراسم باشکوه عزاداری در کل کشور امیدواریم در آینده کمتر شاهد چنین اتفاقاتی باشیم.
حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد در ادامه از حمایت های آیت الله نوری همدانی تشکر کرد و افزود: در همایش ملی میقات الرضا(ع) حمایت های معنوی بسیاری از جمله ارسال پیام به همایش از طرف آیت الله نوری همدانی صورت گرفت که باعث دلگرمی خدمتگزارن همایش شد.
در پایان این دیدار نماز جماعت ظهر و عصر به امامت آیت الله نوری همدانی برپا شد./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.