نگرانی داروسازان از به تصویب نرسیدن تعرفه‌های جدید

به تصویب نرسیدن تعرفه‌های داروسازان و پزشکان در سال 91 موجب ایجاد آشفتگی در بازار دارو و نگرانی داروسازان شده است.

دکتر رهبر مژدهی آذر، رئیس انجمن داروسازان ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:‌ یکی از مشکلاتی که داروخانه‌ها با آن مواجه هستند، مسئله عدم پرداخت بدهی سازمان‌های بیمه گر به داروسازان است.
وی با بیان اینکه سازمان‌های بیمه گر معمولاً بدهی‌های خود را با حدود شش ماه تاخیر به داروخانه‌ها پرداخت میکنند، افزود: این امر به نظام سلامت کشور و داروخانه‌ها که سرمایه مالی چندانی ندارند ضربه می‌زند.
مژدهی آذر تصریح کرد:‌ نگرانی پرداخت نکردن بیمه‌ها همیشه برای داروسازان وجود داشته و انجمن داروسازان ایران از وزارت کار و رفاه اجتماعی خواهشمند است تا نظرات این قشر را نیز در قرار داد بین بیمه ها و داروخانه‌ها لحاظ نماید.
رئیس انجمن داروسازان ایران ادامه داد: قرارداد میان داروخانه‌ها و سازمان‌های بیمه‌گر یک طرفه و تحمیلی بوده و سالهاست که این قانون علی‌رغم اصرار داروسازان به بهانه عدم موفقیت دایره حقوقی وزارت کار تغییر نمی‌کند.
وی خاطر نشان کرد: عدم تعیین تعرفه داورسازان و پزشکان در سال 91 از دیگر مشکلاتی بوده که با وجود پیشنهاد نظام پزشکی هنوز از سوی هیئت دولت به تصویب نرسیده و موجب نگرانی داروسازان شده است./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار