محسني اژه اي تشريح كرد؛

اقدامات قوه قضاييه در سال توليد ملي،‌حمايت از كار و سرمايه ايراني

حجت الاسلام والمسلمين محسني اژه اي سخنگوي قوه قضاييه اعلام كرد:‌ قوه قضاييه در راستاي شعار سال مبني بر حمايت از توليد ملي و سرمايه و كار اقداماتي را در دستوركار خود قرار داده است.

 

به گزارش خبرنگار قضائي باشگاه خبرنگاران؛ حجت اسلام و المسلمين محسني اژه اي در نشست خبري با خبرنگاران اظهار داشت: رئيس قوه قضاييه كارگروهي را به رياست معاون اول دستگاه قضايي تشكيل داده كه دراين معاونت اقدامات مورد نياز براي پيشبرد اهداف سال جديد طراحي و اجرايي مي‌شود.

 

وي گفت: كارگروه تشكيل شده به دنبال رفع موانع،‌ حمايت از توليد ملي و سرمايه ايراني، برنامه ريزي هايي را براي مبارزه با مفسدين اقتصادي و آموزش بيشتر به قضات و دادرسانها انجام خواهد داد.

 

محسني اژه اي افزود:‌ مراكز جديدي تحت عنوان معاونت راهبردي و مركز رسانه به دستور رئيس قوه قضاييه در سال جديد تشكيل خواهد شد.

 

وي با تاكيد بر بخش آموزشي دستگاه قضا اظهار داشت: بخش آموزشي دستگاه قضا در سال 91 با جديت بيشتري تقويت خواهد شد و به جرايم جديد و شيوه‌هاي برخورد با آنها بيشتر پرداخته مي‌شود.

 

محسني‌اژه‌اي با ارزيابي مناسب از سازمان بازرسي كل كشور بيان كرد:‌ سازمان بازرسي كل كشور در سال90 بيش از 66 درصد برنامه هاي پيش بيني شده خود را عملي كرده است و به 11 هزار و 421 پرونده رسيدگي كرده و 3 هزار و 500 گزارش مبني بر تخلفات و جرايم به دستگاه‌هاي ذيربط اعلام كرده است.

 

دادستان كل كشور همچنين به برنامه هاي معاونت پيشگيري در دستگاه قضا اشاره و خاطرنشان كرد:‌ معاونت پيشگيري 500 برنامه را تدوين كرده كه بخشي از آن در سال 90 اجرايي شد و اميدواريم مابقي آن در سال جاري انجام شود.

 

وي افزود:‌ معاونت پيشگيري در جلساتي براي جلوگيري از تخلفات انتخاباتي 4هزار و 416 بند تصميم اتخاذ كرده و در زمان تبليغات و روز انتخابات 687 شكايت و گزارش به مراجع قضايي ارسال شده است كه اين ميزان در مقايسه با سالهاي گذشته كاهش قابل توجهي داشته است.

/ع2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار