تبریز/

بافت تاريخي شهرها امکان توسعه مجموعه هاي گردشگري را فراهم می کند

رییس شورای ثبت آثار تاریخی و فرهنگی آذربایجان شرقی در فهرست آثار ملی افزود: زمينه بهره برداری از اماكن تاريخي و فرهنگی با موضوعات گردشگري در استان به خوبي فراهم شده است و با تمهیدات اتخاذ شده بافت تاريخي شهرها امکان توسعه مجموعه هاي گردشگري را فراهم می کند.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبريز،  تراب محمدی امروز در گفتگو با خبرنگاران افزود: سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان از درخواست هاي بهره برداری با موضوعات مرتبط با امر  گردشگری  از  اماكن تاریخی یا اماکن همجوار با آثار تاریخی  استقبال مي كند.

وي خاطرنشان كرد: علاقه مندان و صاحبان اماكن تاريخي و يا اماكني كه در حریم  آثار تاريخي واقع شده و از شرايط متناسب  برخوردارند، مي توانند درخواست هاي خود را براي بهره برداری از اين اماكن در موضوعات گردشگری مانند هتل ها و يا سفره خانه هاي سنتي به اين سازمان ارائه كنند.

محمدي تغيير كاربري اماكن تاريخي را يكي از موارد مهم زمينه ساز جذب گردشگر عنوان كرد و گفت: مرمت و آماده سازي براي واگذاري به بخش خصوصي بناهاي تاريخي مي تواند موجب احيا و زندگي بخشي مجدد به اين آثار شود.

رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان تصريح كرد: ابنيه تاريخي آذربايجان شرقي داراي ظرفيت‌هاي فرهنگي و تاريخي فراواني براي جذب گردشگر هستند كه با تعريف يك كاربري جديد و مقبول مي توان ضمن معرفي خوب آنها به گردشگران به ارائه خدمات كامل تري نيز از اين طريق پرداخت.

محمدي يادآور شد: سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان این موضوع را محملی براي تشويق سرمايه گذاران  برای احیا و بهره برداری ظرفیت مستتر در بافت تاریخی شهر ها ی استان به ویژه کلانشهر تبریز می داند/س


 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.