بازدید سفیر ایتالیا از موزه هنرهای معاصر تهران

سفیر ایتالیا در جمهوری اسلامی ایران به همراه رایزن فرهنگی این کشور از موزه هنرهای معاصر تهران بازدید کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛آلبرتو برادنینی سفیر و کارلو چرتی؛رایزن فرهنگی ایتالیا در کشورمان از موزه هنرهای معاصر تهران بازدید و با محمود شالویی؛ مدیر کل هنرهای تجسمی و رییس موزه دیدار و گفت و گو کردند.

آلبرتو برادانینی،سفیر ایتالیا در این دیدار با تحسین هنر ایران و حضور هنر ایرانی در برنامه‌های جهانی از جمله بی‌ینال ونیز گفت: موزه هنرهای معاصر تاکنون نقش موثر و مثبتی در معرفی هنر ایرانی به جهانیان داشته و به همین دلیل توجه جهانیان را به هنر ایرانی معطوف کرده است.

سفیر ایتالیا همچنین اقدامات هنری صورت گرفته توسط موزه هنرهای معاصرتهران را ستود.

محمود شالویی؛مدیرکل هنرهای تجسمی و رییس موزه هنرهای معاصر تهران نیز در این دیدار درباره حضور ایران در پنجاه و چهارمین بی‌ینال ونیز و استقبال هنردوستان و علاقمندان هنر ایرانی توضیحاتی را به تفصیل ارائه کرد.

شالویی در ادامه درباره آثار هنرمند ان ایرانی در پنجاه و چهارمین بی‌ینال ونیز در زمینه‌های سفال؛ عکس مستند و چیدمان گفت: تصاویری که از شهدای گرانقدر جنگ تحمیلی در قالب یک اثر هنری و ارزشی به صورت چیدمان در نمایشگاه ایران در پنجاه و چهارمین بی‌ینال ونیز ارائه شد ضمن بیان و معرفی موضوع دفاع مقدس و فداکاری شهدای والاتبار از جنایات صدام در حمله
به ایران به شیوه هنرمندانه‌ای پرده برداشت.

وی سپس افزود: به همین خاطر و به دلیل فرم شکیل و قالب هنری، این اثر توانست توجه مخاطبان و علاقمندان را عمیقا به خود جلب کند.

همچنین مکعب‌های سفال با محتوای معنوی و عکس‌های مستند اجتماعی هریک به خود توانستند سهمی را در معرفی هنر ایرانی ایفا کنند و اذهان مخاطبان را به دنیای عظیم هنر ایرانی سوق دهند.

رییس موزه هنرهای معاصر تهران با اشاره به جایگاه هنری این موزه گفت:موزه هنرهای معاصر تهران تاکنون نمایشگاه‌های متعدد و معتبری را در داخل و خارج از کشور برگزار کرده و در همین راستا علاقمندان داخلی و خارجی بسیاری را به عظمت هنر ایران جلب کرده است؛ به طوری که پس از هر نمایشگاه برتعداد مخاطبان شمار زیادی افزوده شده است.

شالویی در پایان از سفیر و رایزن فرهنگی ایتالیا به خاطر همکاری با اعزام هنرمندان ایرانی به بی‌ینال ونیز و همچنین اعزام جمعی از استادان و پیشکسوتان برای بازدید از مجموعه نمایشگاههای پنجاه و چهارمین بی‌ینال ونیز تشکر کرد.

در پنجاه و چهارمین بی‌ینال ونیز محمد مهدی قان بیگی و منیر قان بیگی، محسن راستانی و مرتضی دره باغی با آثار سفال کعبه، عکس‌های خانواده ایرانی و اثر چیدمان شهدا شرکت کرده بودند و در ادامه نیز هنرمندان و استادان پیشکسوت هنرهای تجسمی از جمله فرشید مثقالی، یعقوب امدادیان، تاها بهبهانی، حسین محجوبی، رضا بانگیز، بهمن عبدی، مجید مهرگان، عباس اخوین و
جلیل رسولی از پنجاه و سومین و پنجاه و چهارمین بی‌ینال و نمایشگاه‌های شهر ونیز بازدید کردند./ه
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار