کرمان/

این بار معدن سنگ آهن باعث کم آبی در رفسنجان شد!

با کشف معدن سنگ آهن بر روی رشته قنات اصلی آب آشامیدنی و زراعی روستای داوران شهرستان رفسنجان ، 150 هکتار زمین زراعی این روستا در معرض خطر کم آبی قرار گرفت.

باقری ، رئیس شورای روستای داوران در مصاحبه با خبرنگار باشگاه خبرنگاران كرمان با اعلام این خبر گفت: 12 انفجار معدن ، این روستا را لرزاند و باعث آسیب دیدگی شیشه ها و ترک خوردگی دیوارهای بیش از یکصد منزل مسکونی شده است و این روستا دیگر قابل سکونت نیست.

وی افزود: درآمد 2 هزار نفری ساکنین این روستا از کاشت سیفی جات ، سبزی و درختان میوه از جمله انجیر ، هلو و زردآلو تأمین می شود که با کم شدن بیش از نیمی از آب به علت کشف معدن در این روستا ، کشاورزان نگران محصولات خود هستند.

باقری اظهار داشت: در یک سال گذشته با پیدایش این معدن ، اهالی روستا به دلیل اخلال در آرامش و خسارت های عظیم این معدن ، به رهبر انقلاب ، رئیس جمهور، وزیر صنعت معدن تجارت و همچنین استاندار و فرماندار استان نامه داده اند که خواستار رسیدگی به این امر شدند که تاکنون هیچ مسئولی برای این امر پاسخگو نبوده است.

گفتنی است: دیروز نیز حدود 300 نفر از روستائیان برای چهارمین بار جلوی درب فرمانداری تجمع کردند تا فرماندار به خواسته آنها رسیدگی کند.

فرماندار رفسنجان پس از این تجمع برای حل این مشکل، از معدنکاران خواست 15 روز معدن را تعطیل کنند تا راه حلی برای این مشکل اندیشیده شود./س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.