سالانه ۷۰ هزار نفر در کشور به سرطان مبتلا می‌شوند

دبیر علمی یازدهمین کنگره سراسری مدیکال انکولوژی و هماتولوژی ایران هشدار داد: سالانه حدود 70 تا 80 هزار بیمار جدید در کشور به جمع مبتلایان به سرطان افزوده می‌شوند.

 

به گزارش سرويس علمي پزشکي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي انجمن هماتولوژي و انکولوژي ايران:نعمت‌الله رستمی به مناسبت برپایی «یازدهمین کنگره سراسری مدیکال آنکولوژی و هماتولوژی ایران» که 6 تا 8 اردیبهشت‌ در تهران برپا می‌شود، سخن می‌گفت با اعلام این خبر افزود: متأسفانه دو سوم این سرطان‌ها در کشور ما در مراحل پیشرفته تشخیص داده می‌شود که تقریباً غیرقابل درمان است.

وی ادامه داد: هدف اصلی از برگزاری پانزدهمین کنگری سراسری میدیکال آنکولوژی و هماتولوژی، بحث و تبادل نظر در مورد یافته‌های جدید تشخیص و درمانی سرطان‌های شایع میان استادان داخل و خارج کشور است و حدود 20 میهمان خارجی در این کنگره شرکت خواهند داشت.

رستمی با اشاره به اینکه هدف دیگر برگزاری این کنگره، طرح مشکلات و چالش‌های درمان بیماران سرطانی در کشور است، خاطرنشان ساخت: در کشورهای پیشرفته دلیل توجه به بحث پیشگیری و انجام غربالگری، اغلب بیماران سرطانی در مراحل اولیه تشخیص داده و درمان می‌شوند در حالی که در کشور ما به علت فقدان برنامه غربالگری و آموزش همگانی، بیماران در مرحله پیشرفته تشخیص داده می‌شوند و با وجود تحمل هزینه‌های سرسام‌آور، رمان این نوع بیماری‌ها نتیجه مطلوبی نمی‌گیرند.

وی ادامه داد: از آنجا که درمان سرطان نیازمند کار گروهی پزشکان متخصص است در این کنگره علاوه بر فوق متخصصان بیماری‌های خون و مدیکال آنکولوژی، متخصصان رادیوتراپی، جراحی، رادیولوژی، گوش و حلق و بینی، زنان و متخصصان خون‌شناسی شرکت دارند.

دبیر علمی یازدهمین کنگره سراسری مدیکال آنکولوژی و هماتولوژی ایران گفت: در این کنگره سرطان‌های شایع در کشور از قبیل سرطان‌های دستگاه گوارش، پستان و ریه مورد بحث و تبادل نظر گذاشته خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین بخش ویژه‌ای به پرستارانی که در ارتباط با درمان بیماران سرطانی به کار مشغولند، اختصاص دارد تا با ارائه اطلاعات جدید و آموزش‌های به روز به آنان بتوان کیفیت درمان را برای بیماران سرطانی افزایش داد.

رستمی ادامه داد: در این کنگره علاوه بر متخصصان درمان سرطان، مسئولان و سیاستگذاران بهداشت و درمان کشور نیز حضور خواهند داشت که این فرصت مناسبی برای طرح مشکلات بیماران سرطانی پدید خواهد آورد.

وی همچنین از نمایشگاه‌ جانبی شرکت‌های داخلی و خارجی و زمینه داروها و تجهیزات پزشکی مرتبط با درمان سرطان خبر داد.

به گزارش فارس، «یازدهمین کنگره سراسری مدیکال آنکولوژی و هماتولوژی ایران» به همراه نمایشگاه جانبی آن 6 تا 8 اردیبهشت در هتل المپیک تهران برپا می‌شود./ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار