يك فوق تخصص اورولوژي گفت: در حال حاضر سرطان پروستات و مثانه، مهمترين و شايعترين موارد سرطان در مردان است و متاسفانه اين دو بيماري علامت مشخصي ندارند.

حسام فيض الله زاده فوق تخصص اورولوژي در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: سرطان ها از جمله بيماري هاي بسيار مهم و شايع در بين مردم جهان هستند و بر طبق بررسي ها و شواهد مختلف به عنوان يكي از سه عامل اصلي مرگ و مير محسوب مي شوند.

وي با بيان اينكه در سالهاي اخير انواع مختلف سرطان به ويژه سرطان هاي مربوط به دستگاه ادراري به شدت افزايش يافته است، تصريح كرد: هم مردان و هم زنان آمار بالايي از ابتلا به سرطان را دارند كه البته شيوع سرطان در مردان به مراتب بيشتر است.

فيض اله زاده تاكيد كرد: در حال حاضر سرطان پروستات و مثانه، مهمترين و شايعترين موارد سرطان در مردان است و متاسفانه اين دو بيماري علامت مشخصي ندارند.

وي يادآور شد: سرطان پروستات در مقايسه با سرطان مثانه علائم بسيار كمتري دارد و تقريبا مي‌توان گفت كه تا مراحل پيشرفته و نهايي بيماري هيچ گونه علامتي ندارد.

فيض اله زاده با اشاره به اينكه نبود علائم مشخصي در سرطان مثانه و پروستات به ويژه سرطان پروستات موجب بي اطلاعي فرد بيمار از بيماري خود تا مدت هاي طولاني مي شود اظهار داشت: در واقع فرد بيمار به دليل بي اطلاعي از بيماري خود هيچ اقدامي براي درمان آن نمي‌كند و لذا بيماري او به سرعت پيشرفت ميكند.

وي گفت: سرطان پروستات و مثانه به ويژه در سنين بالاي 50 سال شيوع بيشتري مي يابند به همين دليل در اين سنين و همچنين در افرادي كه سابقه خانوادگي ابتلا به اين دو بيماري دارند بايد معاينات و آزمايشات پزشكي صورت گيرد تا در صورت ابتلاي فرد به اين دو نارسايي اقدام درماني براي جلوگيري از پيشرفت بيماري صورت گيرد./عط
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.