در جمع خبرنگاران مطرح شد؛

پيش‌بيني ابوترابي براي تركيب فراكسيونهاي مجلس نهم

عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس هشتم، در پيش بيني از نوع تركيب فراكسيون‌هاي سياسي مجلس آينده گفت: پيش‌بيني من آن است كه فراكسيون‌هاي مجلس نهم در چارچوب مجلس فعلي تشكيل شود و تفاوت معناداري با مجلس هشتم نداشته باشد.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابي‌فرد در حاشيه جلسه علني امروز مجلس در جمع خبرنگاران در ارزيابي از انتصاب مرتضوي گفت: شخصا توصيه‌ام به دولت و همه مسوولان اجرايي اين است كه تصميمات اتخاذ شده و انتصابات خود را براساس چارچوب اصول و مباني قابل قبول و قابل دفاع انجام دهند تا زمينه ايجاد چالش‌هاي سياسي و تنش بين قوا فراهم نشود؛ قطعا براساس اين توصيه كلي مي‌توان حركت مناسبي انجام داد.

وي با بيان اينكه فراكسيون‌هاي مجلس نهم در زير چتر اصولگرايان قرار مي‌گيرند، افزود: البته ممكن است در زير اين چتر برخي از شاخه‌هاي فرعي نيز داشته باشيم چرا كه تمامي افرادي كه به اصول تفكر اصولگرايي پايبند باشند مي‌توانند در زير اين چتر قرار گيرند.

ابوترابي فرد افزود: جبهه متحد ليست كاملي در تهران ندارد به همين دليل ممكن است براي ارائه ليست كامل در مرحله دوم انتخابات مجلس نهم از چهره‌هايي كه صلاحيت لازم را دارند استفاده و ليست خود را تكميل كنند كه از جمله آن مي‌توان از ليست جبهه پايداري نام برد.

وي در عين حال با تاكيد بر اينكه جبهه متحد اصولگرايان همچون دوره قبل در انتخابات حضور خواهند داشت گفت: ليست جبهه متحد در تهران از كانديداهايي تشكيل شده كه صلاحيت لازم را براي حضور در مرحله دوم انتخابات دارد كه در همين راستا اميدواريم بتوان از نيروهاي اصلح در ليست جبهه متحد استفاده كرد.

معاون تنقيح قوانين مجلس با بيان اينكه ما استقبال مي‌كنيم كه در همين راستا از افراد مورد تاييد ساير جريان‌ها و گروه‌هاي سياسي در ليست جبهه متحد استفاده كنيم، در ادامه با اشاره به مباحث مطرح شده در مجلس در مورد استيضاح وزير كار ، تعاون و رفاه اجتماعي به دليل انتصاب سعيد مرتضوي در كسوت رياست سازمان تامين اجتماعي، گفت: بنده خبر جديد و موثقي در اين رابطه ندارم ولي با اين وجود اميدوارم كه با تعامل شايسته دولت و مجلس شاهد افزايش كارايي قواي سه گانه به خصوص در راستاي حمايت جدي از توليد ملي ، رشد و توسعه اقتصادي ملي كشور باشيم.

نماينده مردم قزوين در مجلس، در پايان در ارزيابي از سريال‌هاي نوروزي صدا و سيما با بيان اينكه سريال‌هاي سال گذشته از كيفيت بهتري برخوردار بود توصيه كرد كه صدا و سيما بيشتر بر موضوع ارتقاي سطح فرهنگ توجه كند و تنها به فكر پر كردن اوقات فراغت مردم نباشد.

/س2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار