اروميه/

معرفی رشته‌های ورزشی ویژه روشندلان توسط رسانه‌ها

نائب رئیس هیئت ورزشی نابینایان آذربایجان‌غربی گفت: باید رشته‌های ورزشی ویژه روشندلان توسط رسانه‌های جمعی معرفی شود.

 

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، فرناز پیدایی امروز  در ارومیه اظهار داشت: فعالیت‌ها و رشته‌های ورزشی موجود برای روشندلان در آذربایجان غربی چندان شناخته شده نیست به همین دلیل جذب افراد برای سپری کردن دوره‌های مربی‌گری و داوری همچنین جذب ورزشکار دشوار است.

نائب رئیس هیئت ورزشی نابینایان آذربایجان‌غربی تصریح کرد: در آذربایجان غربی رشته‌های شنا، گلبال ویژه نابینایان برای افراد علاقه‌مند توسط مربیان توانمند آموزش داده می‌شود ولی به دلیل ناآشنا بودن مردم با این رشته‌های ورزشی همچنین وجود داشتن مشکلات مالی منجر به این شده تاکنون برای راه‌اندازی رشته شودان موفق نشویم.

این مسئول با بیان این که از حیث مربی و داور کمبود وجود دارد گفت: در رشته گلبال فقط دو نفر مربی درجه سه و دو ویژه روشندلان فعالیت می‌کنند، ولی با توجه اینکه رشته شنای نابینایان چندان تخصص خاصی نیاز ندارد از مربیان عادی استفاده می‌شود به طوری که در دو رشته مذکور افراد فعال زیادی وجود دارد.

وی به تلاش خود برای راه‌اندازی رشته ورزشی جودو نیز اشاره کرد و گفت: در دو سال گذشته برای ایجاد این رشته و جذب روشندلان تلاش زیادی شد، ولی به دلیل وجود مشکلات مالی امکان‌پذیر نشد؛ اما در حال حاضر یک مربی فعال و پرتلاش برای آموزش این رشته البته بدون چشم‌داشت مادی و با داشتن نیت خیرخواهانه اعلام آمادگی کرده است.

پیدایی با اظهار به اینکه درصدد بودیم رشته برایتونیک نیز راه‌اندازی کنیم اذعان داشت: ایجاد این رشته ویژه نابینایان یکی دیگر از اهداف هیئت است که امیدوار هستیم با حمایت‌های مدیرکل اداره ورزش و جوانان و سایر علاقه‌مندان در سال جاری به این خواسته جامه عمل پوشانده شود./ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.