خباز در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

استيضاح شيخ‌الاسلام قطعي است

يك نماينده مجلس گفت: در پی انتصاب مرتضوی برخی از مجلسی ها خواستار استیضاح عبدالرضا شیخ الاسلام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی شده‌‌‌اند و اين موضوع در حال بررسي و نهايي شدن است.

محمدرضا خباز نماينده مردم كاشمر و برداسكن در خانه ملت در گفت وگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به انتصاب سعيد مرتضوی به ریاست سازمان تامین اجتماعی گفت: استیضاح عبدالرضا شیخ الاسلامی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به صورت غیر رسمی تحویل هیئت رئیسه مجلس شده و در اولین فرصت پس از بازگشايي مجلس، اعلام وصول خواهد شد.

وي همچنين از قطعیت پیگیری طرح استیضاح وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی به دلیل انتصاب سعید مرتضوی به ریاست سازمان تامین اجتماعی خبر داد و گفت: درصورتی که مرتضوی از این سمت کناره گیری کند قطعا هزینه کمتری در این مسیر پرداخت خواهد شد.

خباز در ادامه افزود: توقع ما این بود که این انتصاب صورت نمی گرفت چرا كه آقای مرتضوی و سوابق او هیچ تناسبی با این مسئولیت ندارد و از طرفي نيز سازمان تامین اجتماعی یک مرکز حساس و مهم و تاثیرگذار است و نيازمند توجه بيشتري براي انتصاب مديران است.

عضو كميسيون اقتصادي مجلس تصريح كرد: متاسفانه با تغییرات پی درپی مدیریتی در چند سال اخیر شاهد کاهش بهره‌وری این سازمان هستیم و افراد فاقد تجربه برای تصدی مديريت این سازمان معرفی می شوند و اينگونه بنظر مي‌رسد که سازمان تامین اجتماعی همانند کارگاه آموزشي شده است که افراد با حضور در آن آموزش لازم را فرا می گیرند و در دستگاههای دیگری اعمال مدیریت می کنند.

وي همچنين گفت: بهتر است تا دیر نشده وزیر کار این انتصاب خود را باز پس گيرد یا این که آقای مرتضوی خودش داوطلبانه کنار رود چرا که این کار هزینه کمتری براي هر دو آنان خواهد داشت .

خباز تاکید کرد: در صورت کنار گذاشته نشدن مرتضوی از رياست تامين اجتماعي، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرح استیضاح وزیر کار را که متن آن تهیه شده و به امضای نمایندگان مجلس رسیده است را قطعا پیگیری كرده و به جريان خواهند انداخت./س2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار