اصغر فرهادی در میان چهرهای تاثیرگذار جهان

مجله تایم که هر سال اقدام به انتخاب صد چهره ی تاثیرگذار جهان می کند، در لیست پیشنهادی خود برای سال 2012، نام اصغر فرهادی را نیز آورده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، تایم در مورد این کارگردان ایرانی نوشته است: فرهادی که با فیلم "جدایی نادر از سیمین" موفق به کسب جایزه ی بهترین فیلم خارجی زبان اسکار شد، یک لحظه مثبت و نادر برای اصلاح تصویر ایران در غرب است. در حالی که جنگ طلبان در اسرائیل و نومحافظه کاران "سخت جان" در واشنگتن، تهدید به حمله می کنند. فرهادی داستان زن و شوهر طبقه متوسط را به تصویر می کشید که در پی جدایی از یکدیگر هستند... داستان انسانی که در شرایط وخیم فعلی، اب سردی است بر تب تند و شعله ور "حمله به ایران"

در این نظرسنجی، نام افرادی دیگری چون : بشار اسد، هیلاری کلینتون، جرج کلونی، شیخ بن خلیفه، حامد کرزای، باراک اوباما، میشل اوباما ،اردوغان، ملکه الیزابت، ران پال، مارک زوکربرگ، پوتین و... دیده می شود.

کاربران تا 6 آوریل فرصت دارند تا به این اسامی رای دهند و لیست نهایی 100 چهره ی تاثیرگذار جهان، 17 آوریل منتشر خواهد شد.

هم اکنون اریک مارتین با 116412 رای در مقام نخست قرار دارد. پس از او ران پال با 37332 در رتبه ی دوم جای گرفته است. اصغر فرهادی هم با کسب 24621 رای در جایگاه سوم قرار گرفته است. البته 1893 نفر بر ضد او رای داده اند./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار