اخذ سند مالكيت براي 29 ميليون متر مربع موقوفات استان تهران

سند مالكيت براي 29 ميليون متر مربع از موقوفات و بقاع متبركه استان تهران در سال 89 و 90 اخد گرديده است.

عبدالرضا شهيدي پارسا در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران گفت: تعدادي از پرونده هاي طرح شده در اداره حقوقي در ارتباط با اشخاص حقيقي و حقوقي است كه با ثبت و برنامه ريزي شده قصد تعدي و دست اندازي به موقوفات را دارند كه با آنان از طريق دستگاه قضا با قاطعيت و شدت برخورد مي شود.
رئيس اداره حقوقي و ثبتي اداره كل اوقاف و امور خيريه استان تهران افزود: با توجه به بخش نامه ها و سياستهاي ابلاغي از سوي سازمان مركزي چنانكه افراد و اشخاص نسبت به تمكين مقررات اوقافي و پرداخت حقوق موقوفات اعلام آمادگي نمايند اختلاف از طريق كار گروه حقوقي و ثبتي حل و فصل خواهد شد.
وي با اشاره به نوآوري حقوقي در اداره كل اوقاف استان تهران اضافه كرد: راه اندازي شوراي وكلا براي جلوگيري از اطاعه روند پيگيري پرونده ها در دستگاه قضا و نوع اقامه دعوا در خصوص پروند ه هاي مهم و همچنين نظارت و پيگيري پرونده هاي حائز اهميت با كمك حراست اداره كل از جمله اين نوآوري ها است.
*138 سند براي موقوفات و بقاع استان تهران در 9 ماهه اول سال 90 اخذ گرديده است
رئيس اداره حقوقي و ثبت امضاي تفاهم نامه با كانون بازنشستگان ثبتي استان تهران را با هدف برون سپاري پرونده هاي مهم در جهت انجام تشريفات و اخذ سند از ديگر كارهاي ويژه اوقاف استان دانست و افزود: در 9 ماهه اول سال 90 تعداد 138 سند براي موقوفات و بقاع متبركه استان تهران اخذ گرديده است.
شهيدي پارسا گفت: كل پلاكهاي ثبتي موقوفات و بقاع متبركه استان تهران حدود 17 هزار عدد است كه با دريافت اين 138 سند تعداد پلاكهاي ثبتي فاقد سند را 8 هزار و 13 پلاك اعلام كرد و افزود: در سال 89و 90 بالغ بر بست و نه ميليون متر مربع سند مالكيت براي بقاع و موقوفات استان تهران اخذ گرديده است.
رئيس اداره حقوق و ثبتي اداره كل اوقاف استان تهران گفت: در 9 ماه اول سال 90 در خصوص 754 پرونده اوقاف در مراجع قضايي دعوا گرديده است كه با 951 پرونده جرياني از سالهاي قبل به 1705پرونده جرياني در دستگاه قضا رسيده است.
وي با اشاره به اخذ 696 راي در نه ماهه اول سال 90 افزود: از اين تعداد 549 راي به نفع موقوفات و 148 راي عليه موقوفات اخذ گرديده و 78 پرونده مهم نيز در استان در دست پيگيري و گرفتن راي است.
شهيدي پارسا همچنين احكام اجرا شده در 9 ماهه سال جاري را 172 حكم اعلام نمود، وي با اشاره به موقوفات جديد الوقف استان تهران در 9 ماهه اول سال گفت: تعداد موقوفات جديد الوقف استان تهران 54 موقوفه است كه مهمترين نيات ذكر شده در خصوص بيمارهاي خاص و آموزش عالي مي باشد.
رئيس اداره حقوقي و ثبتي اوقاف استان تهران برگزاري كارگاههاي آموزشي و علمي براي كاركنان حقوقي ادارات استان تهران را از ديگر برنامه هاي اجرا شده در سال 90 اعلام كرد و افزود: اين كارگاهها به صورت ماهيانه و با برگزاري آزمون علمي در جهت ارتقا سطح علمي كارشناسان حقوقي و ثبتي برگزار گرديده است.
شهيدي پارسا عملكرد اجرايي حقوقي ثبتي اداره كل اوقاف استان تهران در سال 90 را مثبت ارزيابي كرد و گفت: پيشرفت برنامه هاي اجرايي سال 90 در نشر حقوق و ثبتي با همكاري خالصانه دستگاه قضايي استان تهران در عين اقتدار و استقلال در راستاي اين حقوق حقه موقوفات صورت پذيرفته است./ز
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار