مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري همدان گفت: تنها سکه باقیمانده هخامنشي که در موزه هگمتانه به نمایش گذاشته شده ، مورد توجه گردشگران نوروزي همدان واقع شده است.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران همدان؛ اسدالله بيات افزود: از ميان 26 اثر تاريخي که در آخرين روزهاي سال 1390 به موزه هگمتانه افزوده شد، اين سکه نقره که  " شکل "  ناميده مي‌شود، مورد توجه بازديدکنندگان موزه قرار گرفته است.

وي اظهار داشت: نخستین سکه ضرب شده در تاريخ ايران  مربوط به دوران هخامنشيان است  که  تصوير شاه در حال تيراندازي  بر روی آن نمايان است.

اين مقام مسوول با بیان اینکه  سکه نقره هخامنشيان برای نخستین بار در بخش تاريخي موزه هگمتانه به نمايش در آمده است اظهار داشت: اين آثار تاريخي که شامل اشياي فلزي و سفالي‌اند به دوره هزاره اول قبل از ميلاد و دوره هخامنشي مربوط مي‌شوند.

مدیر کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری استان گفت:این اشياي تا پيش از اين در دست مرمت و مطالعه بودند که با پایان اين عمليات، در ايام نوروز در معرض ديد علاقه‌مندان و مسافران نوروزي قرار گرفتند.

بیات با اشاره به اين که 12 موزه استان نيز ساماندهي و تجهيز شده اند، افزود: گل‌کاري، نظافت و نورپردازي موزه‌هاي استان همزمان با ايام نوروز انجام شد./س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.