ماهي بهترين غذا براي همه به ويژه افراد مبتلا به ديابت است و مصرف منظم آن (2 تا 3 بار در هفته) از عوارض و مشکلات ناشي از اين بيماري مي کاهد.

به گزارش سرويس بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا کارشناس تغذيه دانشگاه علوم پزشکي خراسان شمالي، ضمن بيان اين مطلب اظهار داشت: بيماران ديابتي براي کنترل قند خون و رساندن آن به حد طبيعي، حفظ وزن ايده آل و پيشگيري از عوارض بيماري بايد از رژيم غذايي خاصي پيروي کنند.

شهلا جودت افزود: بيماران مبتلا به ديابت بايد از دريافت رژيم هاي پرکالري، پرچربي و کربوهيدرات بالا بپرهيزند و ميوه سبزيجات و آب فراوان در برنامه روزانه خود بگنجانند.

وي نسبت به مصرف مواد لبني پر چرب، شيريني جات، آبميوه هاي صنعتي و نوشابه هاي گازدار هشدار داد و تصريح كرد: مصرف کربوهيدرات در بيماران ديابتي بايد بسيار محدود باشد و به حداقل برسد بهتر است از قندها و شيريني هاي رژيمي استفاده شود.

اين كارشناس تغذيه خاطرنشان كرد: کم تحرکي، چاقي،‌ اضطراب و استرس، فشار خون بالا و رژيم هاي نادرست جزو عوامل خطرساز بيماري ديابت است که با ورزش منظم و روزانه، رژيم غذايي سرشار از فيبر، سبزيجات و ميوه هاي تازه و پيروي از رژيم غذايي صحيح قابل پيشگيري است. /ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار