مديرهلدينگ دامپروري سازمان اقتصادي رضوي گفت: با توجه به حذف بي‌رويه‌ي دام‌ها در كشتارگاه‌هاي كشور سال 91 توليد شير در كشور كاهش مي‌يابد.

مهندس مژده‌اي‌فر در مصاحبه با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران افزود: دامي كه زير 20 كيلو در روز شير توليد كند بايستي به كشتارگاه فرستاده شود چراكه نگهداري اين دام در شرايط كنوني مقرون به صرفه نيست و به همين دليل در دامپروري‌هاي استان نيز كشتار دام در حال افزايش است كه اين امر با كاهش شديد توليد شير همراه خواهد بود.

وي خاطر نشان كرد: دولت بايستي براي اين امر راهكارهايي ارائه دهد، تعرفه‌ها را كمتر كند و واردات اقلام اوليه‌ي مورد نياز دام‌ها به دامپروري آزاد شود تا يك مجموعه‌ي دامداري از لحاظ نقدينگي با مشكل مواجه نشود.

مژده‌اي فر با ابزار نگراني براي از بين بردن نژاد دام‌ها متذكر شد: نژاد دام‌هاي هلدينگ دامپروري سازمان اقتصادي آستان قدس رضوي از كشور‌هاي كانادا و آلمان وارد شده است.

مديرهلدينگ دامپروري سازمان اقتصادي رضوي متذكر شد: در حال حاضر با وضعيت ايجاد شده واحد‌هاي صنعتي بيشتر از واحدهاي سنتي دچار زيان مي‌شوند كه اين امر موجب رشد واحدهاي سنتي مي‌شود.

وي در ادامه با اشاره به توليد ۱۳۵تن توليد شير روزانه هلدينگ دامپروري سازمان اقتصادي رضوي اظهار داشت: هلدينگ دامپروري سازمان اقتصادي رضوي از شش مجتمع دامپروري تشكيل شده و با ۵ هزار راس دام مولد شيرده و ميانگين توليد روزانه هر راس 5/32 كيلوگرم شير روزانه، ۳۵ درصد شير صنعتي استان را توليد مي‌كند و نقشي موثر و تعيين‌كننده در تعادل بازار و قيمت شير دارد.

وي ادامه داد: شير توليد شده در مجموعه‌ي هلدينگ دامپروري آستان قدس رضوي به تهران، شمال و ساير شهرهاي استان خراسان رضوي ارسال مي‌شود.

مژده‌اي‌فر گفت: با جذب و به كارگيري برترين متخصصين و اساتيد دانشگاه‌ها در رشته دامپزشكي و دامپروري و انعقاد قرداد با شركتي كانادايي در زمينه سيستم مديريت ژنتيك در سال‌هاي آينده دام‌هايي با بالاترين ارزش ارثي توليد خواهد شد.

وي يادآور شد، واحد مزرعه نمونه‌ي هلدينگ دامپروري سازمان اقتصادي رضوي نخستين واحد دريافت‌كننده‌ي توليد شير و تليسه دام در كشور مي‌باشد.س.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.