مبتلايان به آلرژي فصلي؛

قبل از شروع سال اقدام به درمان كنيد

متخصصان توصيه مي كنند براي جلوگيري از شدت بيماري آلرژي فصلي و درمان مناسب حساسيت هاي فصلي افرادي كه ريسك ابتلا به آنان بالاست قبل از ابتلا، درمان درست و صحيح را با مراجعه به پزشك شروع كنند.

دكتر زيبا عطاردي، متخصص داخلي در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: بسياري از افراد حساس به آلرژي هاي فصلي به خصوص در بهار بعد از مبتلا شدن به پزشك مراجعه و يا به صورت خودسرانه از داروخانه ها دارو تهيه و اقدام به درمان مي كنند كه عوارض ناشي از آن بسيار جبران ناپذير است.
وي گفت: بسياري از داروهاي ضد التهاب با تركيبات استروئيدي خوراكي و تزريقي عوارض دارند و مصرف خودسرانه داروهاي ضد احتقان نه تنها به درمان بيماري كمك نمي كند بلكه شدت بيماري را نيز افزايش مي دهد و بعضي اوقات به قدري عارضه دارد كه تا آخر عمر بيماري با او همراه مي شود.
وي تصريح كرد: مصرف خودسرانه داروهاي ضد حساسيت و آلرژيك بدون تجويز نسخه پزشك در بزرگسالان عوارضي مثل بيماري هاي قلبي و عروقي، سقط هاي دوران بارداري و غيره و در كودكان باعث كم كاري تيروئيد، انسداد مجاري بيني، پوليپ بيني، گوش دردهاي چركي و غيره به دليل عدم برطرف شدن انسداد راه هوايي و تنفسي ايجاد مي شود.
وي با اشاره به اينكه مصرف داروي آنتي هيستامين نيز به دليل ايجاد خواب آلودگي و افزايش فشار خون توصيه نمي شود خاطرنشان كرد: مصرف قرص ضد حساسيت فصلي آنتي هيستامين اگر علائم خفيف آلرژي را در كوتاه مدت درمان مي كند اما در دراز مدت بر شدت عوارض بيماري مي افزايد و اگر بيماران دچار آسم و قلبي و عروقي و بيماري هاي زمينه اي و غيره باشند مصرف آن توصيه نمي شود.
عطاردي گفت: پوليپ هاي بيني در بزرگسالان در اثر آلرژي هاي شديد ايجاد مي شود كه درمان آن بسيار مشكل ساز است و حتماً در افراد دچار بيماري كمي بايد كنترل شود.
وي افزود: براي درمان به خصوص آسم و آلرژي هاي بيني در ابتدا حساسيت زدايي كرده و از شدت بيماري كاهش مي دهيم و با تعيين آلرژن غذايي و حذف آن در افراد مي توان از شدت بيماري كم كرد.
وي خاطرنشان كرد: در فصل بهار افرادي كه به گرده گلهاي بهاري حساس هستند شستشوي بيني و دهانشان و استفاده از ماسك ها و كاهش استرس و تحريكان عصبي نيز به درمان بيماري كمك مي كند./ح
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran, Islamic Republic of
امیر
۱۹:۵۶ ۱۹ فروردين ۱۳۹۳
تمامی این سخن ها واقعیت است