اختصاصی/ قسمت اول

پرفروشترین بازی های "کنسول PS3"

بازی های رایانه ای و ویدئویی از دیرباز تاکنون همواره جزء یکی از سرگرمی های بسیار پرطرفدار بوده اند و صنعت بازی سازی نیز از جمله صنایع پرسود در جهان به حساب می آید. یکی از کنسول های بسیار پرطرفدار در حال حاضر کنسول " Play Station 3 " ساخت شرکت " Sony " است.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، کنسول بازی ویدئویی پلی استیشن 3 یکی از محبوب ترین و پرطرفدار ترین کنسول های بازی در سرتاسر دنیا است. شرکتهای مختلفی در زمینه طراحی بازی برای این کنسول درگیر هستند و تا به امروز بازی های بسیار زیادی را برای این کنسول به بازار عرضه کرده اند. در این مطلب که در دو قسمت تهیه شده است، قصد داریم تا شما را با پرفروش ترین بازی های کنسول پلی استیشن 3 آشنا کنیم.

GTA IV
چهارمین بازی از مجموعه بسیار معروف GTA یکی از پرفروشترین بازی های کنسول PS3 بود. این بازی در ژانر حادثه ای به صورت سوم شخص ارائه شده است. به مانند سایر بازی های سری GTA شما از اختیارات فراوانی برخوردار هستید و می توانید ماشین های مختلف را تصاحب کنید و یا فعالیتهای بسیاری را انجام دهید. این بازی که توسط شرکت " Rockstar North " طراحی شده بود به تاریخ 29 آوریل 2008 منتشر شد و توانست 2 میلیون 730 هزار نسخه فروش داشته باشد.

Final Fantasy XIII
سیزدهمین سری از بازی نقش آفرینی " Final Fantasy " بازیگر را به دنیایی مجازی می برد که در آن شما باید با دولت شروری که بر دنیای " Cocoon " مسلط شده است مبارزه کنید. کاربران این بازی را از نظر گرافیک و نحوه کنترل در نبردها ستوده اند . این بازی توسط شرکت " Square Enix " طراحی و ساخته شده است در 17 دسامبر 2009 میلادی منتشر شده و 2 میلیون و 890 هزار نسخه فروش داشته است.

LittleBigPlanet
یک بازی فکری و معمایی که در سال 2008 میلادی به عنوان برترین بازی سال برای کنسول PS3 بدست آورد. یک بازی فکری که در طول آن شما باید به کمک نیروی ذهن خود به جمع آوری دلایل و مدارکی و همچنین لوازمی اقدام کنید که به شما در ادامه مسیر کمک می کند. این بازی در بسیاری از نظرسنجی های سایت های معتبر بازی در فضای مجازی نیز رتبه هایی بالایی بدست آورد. این بازی توسط شرکت " Media Molecule " طراحی شده و به تاریخ 27 اکتبر 2008 میلادی منتشر شد. این بازی 3 میلیون نسخه فروش داشت.

Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots
سری بسیار مشهور Metal Gear Solid یکی از مشهورترین و موفقترین بازی های ژانر اکشن است که در کنسول های مختلف به موفقیتهای بسیاری دست یافته است. این بازی که به صورت سوم شخص ارائه شده است و البته باید گفت که این قسمت از بازی به صورت اختصاصی برای پلی استیشن 3 ساخته شده است. شما در این بازی هم به مانند قبل کنترل شخصیت " Solid Snake " را به عهده می گیرید و به انجام عملیات می پردازید. این بازی توسط شرکت " Kojima " طراحی و ساخته شده است و به تاریخ 12 ژوئن 2008 به بازار ارائه شد و توانست فروشی بالغ بر 3 میلیون 100 هزار نسخه داشته باشد.

Call of Duty: Black Ops
باید اعتراف کرد که سری بازی های " ندای وظیفه" یک انقلاب به تمام معنا در اکشن های اول شخص بوده است. اما هفتمین قسمت از این مجموعه بازی ها به نوعی متفاوت ترین بازی از این سری بود که کاربر را به قلب جنگ سرد و جنگهای پنهان بین دو ابرقدرت شرق و غرب می برد. شرکت Activision به عنوان سازنده این بازی اعلام کرد که در شش هفته اول فروش این بازی در مجموعه از فروش برای تمام کنسول ها 1 میلیارد دلار فروش داشته است. این بازی که 9 نوامبر 2010 منتشر شد توانست 3 میلیون و 270 هزار نسخه فروش داشته باشد./ ق پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار