اردبیل/

اختصاص 110 ميليارد تومان براي عمران مرزي استان اردبيل

برای عمران مرزی استان اردبیل از محل بودجه امسال 110میلیارد تومان اختصاص یافته است.

به گزارش

خبرنگار باشگاه خبرنگاران

/ استاندار اردبیل دیروز در جلسه کمیسیون امنیت استان افزود: مسدود کردن نوار مرزی از اولویت برنامه های استانداری است که تاکنون 17کیلومتر از این طرح انجام شده وادامه عملیات مسدود سازی ادامه دارد.

سید حسین صابری با اشاره به 360کیلومتر نوار مرزی استان اردبیل با جمهوری آذربایجان گفت: توجه به نیازهای مرزنشینان وتامین این نیازها برای ایجاد اشتغال وجلوگیری از قاچاق از دیگر برنامه های استان برای مناطق مرزی است.

انواع سیگار و توتون، سوخت، تجهیزات پزشکی، کودهای شیمیایی، چای، دارو و گندم دامی از جمله کالاهایی است که بیشترین آمارقاچاق در مرزهای استان اردبیل را شامل می شود.

عباس زاده مدیرکل گمرکات استان اردبیل گفت: امسال به ارزش30میلیارد ریال کالای قاچاق در گمرکات استان اردبیل کشف شده است که از نظر تعداد پرونده 50 درصد و از نظر ارزش 2برابردرمقایسه با مدت مشابه پارسال افزایش داشته است .

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان وجود تقاضا در داخل برای کالای خارجی، چند نرخی بودن قیمت ارز، وضع معیشتی مرزنشینان، انگیزه برای قاچاق کالا و... را از جمله دلایل بروز قاچاق در این استان برشمرد.

عظمائی گفت: نوسانات قیمت داخلی و خارجی و اینکه به برخی از کالاهای قاچاق پیش از این توسط دولت و در راستای حمایت از قشر آسیب پذیر یارانه تعلق می گرفت، از دیگر موارد افزایش قاچاق است.

کمیته پیشگیری و ساماندهی قاچاق کالا در استان اردبیل در جهت مبارزه با قاچاق کالا علاوه بر ساماندهی نوار مرزی و نیز ساماندهی مبادلات مرزی توجه به معیشت مرزنشینان را از دیگر اولویت برنامه های خود قرار داده است.

ازجمله این طرحها آزادی عمل خانوارهای ساکن در شعاع 20 کیلومتری مرزی است که می توانند با استفاده از کارت مبادلات مرزی هر 2 ماه یکبار تا سقف 15 میلیون ریال کالا وارد کنند.

بر این اساس هر مرزنشین در طول سال می تواند به میزان 60 دلار کالا با تخفیف 50 درصد حقوق گمرکی برای واردات کالاهای خوراکی و 100 درصد در مورد کالاهای غیرخوراکی، کالاهای مورد نیاز خود را وارد کشور کند./س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.