"جی ادوارد گریفین" نویسنده و فیلمساز آمریکایی، بانک مرکزی اين كشور را کارتلي در خدمت طبقه یک درصد ثروتمند معرفي كرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري راشا تودي، ادوارد گریفین طي سخناني اظهار داشت: بانک مرکزی آمریکا، کارتل بانکی است که در خدمت یک درصدی های ثروتمند بوده و نه اینکه منافع مردم را مدنظر داشته باشد.وي در ادامه گفت:«  اين بانک ساختار پیچیده ای داشته و تلاش می کند ماهیت واقعی خود را مخفی كرده و به گونه ای متفاوت خودش را جلوه بدهد.

براساس اين گزارش نویسنده و فیلمساز آمریکایی معتقد است بانک مرکزی كشورش ، یک سازمان دولتی نبوده بلکه یک کارتل بانکي  براي بخش خصوصی است و مردم، هرگز قادر به درك ماهیت واقعی آن نيستند.

درواقع، وقتی می گوییم بانک مرکزی آمریکا یک کارتل بانکی است باید توجه داشت که این کارتل شبیه دیگر کارتلهای بزرگ جهان از قبیل کارتل نفتی و کارتل شکر است. کاری که کارتل انجام می دهد محافظت از منافع اعضای کارتل به بهترین شکل ممکن است.کارتل بانکی آمریکا نیز دقیقا همین کار را انجام می دهد و نه اینکه به نفع مردم آمریکا عمل کند.

برای نمونه، وقتی بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره های بانکی را به صفر می رساند و می گوید هدف از این اقدام ، ایجاد پویایی اقتصادی است این کار برای سودرساندن به شرکتهای بزرگ آمریکایی انجام می شود.

جی ادوارد گریفین در ادامه افزود: تنها هدف بانک مرکزی آمریکا، کمک به بانکهای این کشور است و بس./ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار