هراس رژيم صهيونيستي از دستيابي فلسطيني ها به آشتي ملي

رژيم صهيونيستي از دستيابي فلسطيني ها به آشتي ملي نگران است و براي تعميق دودستگي گروه هاي فلسطيني تلاش مي کند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري هاآرتص، دولت اسرائيل در واکنش به ديدار محمود عباس رئيس تشکيلات خودگردان و خالد مشعل رئيس دفتر سياسي حماس در قاهره تلاش مي کند نشان دهد که به هر اندازه که گروه هاي فلسطيني با همديگر اشتي کنند به همان اندازه مقامات فلسطيني از روند صلح در خاورميانه دور مي شوند.

مارک رگو سخنگوي دولت اسرائيل در اين باره ادعا کرد: حماس گروهي تند رو است. اين سازمان مي گويد که اسرائيل بايد از بين برود و  با اسرائيل صلح و اشتي نخواهد کرد. زماني که محمود عباس رئيس تشکيلات خودگردان به حماس نزديک مي شود از ما دور مي شود.

بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل اعلام کرد که در صورت تشکيل دولت فلسطيني با مشارکت حماس، هرگز با تشکيلات خودگردان مذاکره نخواهد کرد.

وي در ديدار با سفراي اسرائيل در سراسر جهان در قدس افزود: پيشبرد مذاکرات صلح با مقامات فلسطيني منوط به توجه اين مقامات به نيازهاي امنيتي اسرائيل است.

نتانياهو در اين نشست بار ديگر از فلسطينيان خواست اين رژيم را به عنوان کشور ملت يهود به رسميت بشناسند ولي اين مسئله را پيش شرط انجام مذاکرات صلح ندانسته است.

فلسطينيان اين درخواست را مانع تراشي جديد دانسته اند به ويژه اين که پيشتر سازمان ازادي بخش فلسطين اسرائيل را به رسميت شناخته است و چندين توافقنامه با اين رژيم امضا کرده است.

اما تمرکز بر يهودي بودن اين کشور سئوالهاي زيادي درباره سرنوشت بيش از يک ميليون و 500 هزار فلسطيني در سرزمين هاي اشغالي سال 1948 مطرح مي کند./ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار