چطور اسباب‌بازی‌های مناسب و ایمن برای كودك بخریم؟

اسباب بازي نقش موثري در خلاقيت هاي ذهني و آموزش کودکان دارد به همين دليل خريد اسباب بازي مناسب بسيار اهميت دارد.

به گزارش

خبرنگار بازار باشگاه خبرنگاران،

اسباب بازي نقش موثري در خلاقيت هاي ذهني و آموزش کودکان دارد به همين دليل خريد اسباب بازي مناسب بسيار اهميت داردو بايد به خاطر داشته باشید ایمنی در اولویت قرار دارد چون هر سال هزاران كودك با همین اسباب‌بازی‌هایی كه وسیله سرگرمی هستند، مجروح می‌شوند.

توصیه‌های زیرمی‌تواند مفید باشد:
ایمنی اسباب‌بازی(برای مثال اگر احتمال خفگی داشته باشد)
توانایی كودك برای بازی با وسیله
توانایی كودك در درك آن‌كه چگونه از اسباب‌بازی استفاده كند.
نیاز‌ها و علائق كودك در سطوح مختلف رشد او.
اطلاعات مهمی كه در مورد اسباب‌بازی باید بدانید.
چگونه از جراحت جلوگیری كنیم؟
اغلب جراحات با اسباب‌بازی بریدگی‌های جزئی، خراش‌ها و كبودی است. اسباب‌ بازی‌های خطرناك بسیاری وجود دارند كه كودك هرگز نباید با آن‌ها بازی كند. در واقع بر عهده شماست كه به هر شكل ممكن فرزندتان را از بازی كردن با این گونه وسایل از جمله؛ مواد محترقه، اجسام نوك تیز، روروك و... پرهیز دهید. اسباب بازی‌های الكتریكی نیز ممكن است باعث شوك یا آسیب‌دیدگی كودك شود. اسباب بازی‌های پرنده و دارای تیر نیز در صورتی كه توجه كافی به نحوه استفاده‌شان نشود، می‌توانند آسیب دیدگی‌های چشم را به همراه داشته باشند

برچسب را بخوانید
برچسب‌های اخطار اطلاعات مهمی را در مورد چگونگی استفاده از اسباب‌بازی و این‌كه این اسباب‌بازی برای چه سنی مناسب است، در اختیار قرار می‌دهد.

از خرید اسباب‌بازی‌های با صدا بلند خودداری كنید
اسباب‌بازی‌های با صداهای بلند ممكن است باعث ایجاد مشكل در گوش كودك شما شود. كودكان نسبت به بزرگسالان، حساسیت بیشتری به صداها دارند و متاسفانه بسیاری از اسباب‌بازی‌های موجود در بازار، مانند بعضی اسباب بازی‌های الكترونیكی و موسیقی و ماشین‌ها، صداهای بسیار بلندی دارند كه ممكن است صدمه‌ای به شنوایی كودكان در آینده وارد كنند.

پلاستیك خوب لطفا
اسباب‌بازی‌های پلاستیكی محكم بخرید. اسباب‌بازی‌هایی كه با پلاستیك نازك تهیه می‌شوند به راحتی می‌شكنند.

اسباب‌بازی باید بدون‌سرب باشد
والدین باید درباره رنگ‌های استفاده در اسباب‌بازی‌ها و مداد رنگی‌هایی كه حاوی سرب هستند محتاط باشند. قوانین جدید كمیسیون ایمنی محصول مصرف‌كننده بر محدود كردن مقدار سرب مجاز در محصولات تاكید دارد. براساس قانون جدید وضع شده برای سازندگان اسباب بازی، اسباب‌بازی‌ها باید ایمنی كافی داشته و به هیچ‌عنوان سرب نداشته باشند. مراقب فروشگا‌ه‌هایی كه اسباب‌بازی دست دوم می‌فروشند باشید. احتمالا لازم است اسباب‌بازی‌های قدیمی خانه را دور بریزید به‌خصوص آن‌هایی كه رنگ شده‌اند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار