رئیس موسسه ملی اقیانوس شناسی:

موسسه اقیانوس شناسی گام های پیشرفت را به سرعت طی می کند

با توجه به پیشرفت های اخیر در موسسه اقیانوس شناسی و توسعه آن هم اکنون این موسسه گام های پیشرفت را به سرعت طی می کند.

 به گزارش خبرنگار صنفي آموزشي باشگاه خبرنگاران، وحیدچگینی رئیس موسسه ملی اقیانوس شناسی صبح امروز در افتتاحیه مرکز ملی پیش بینی و هشدار مخاطر ات دریایی و مرکز ملی داده های اقیانوسی و دریایی و کتابخانه دیجیتال موسسه ملی اقیانوس شناسی طی سخنرانی گفت: اقیانوس شناسی یکی از علوم برتر قرن حاضر است که به دلایل مختلف مورد توجه دانشمندان، دولت مردان، دانشگاهها وموسسات پژوهشی کشورهای مختلف جهان قرار گرفته است.
 وی افزود: با توجه به اهمیت اقیانوس و دریاها در حیات بشری موسسه ملی اقیانوس شناسی به همت بنیان گذار آن از اسفند سال 1370 کار خود را آغاز کرد و توانسته به موفقیت های بسیار بزرگی دست یابد.
 چگینی تصریح کرد: این موسسه در حال حاضر دارای دو پژوهشکده علوم دریایی و فناوری، مهندسی دریایی، چهار ایستگاه پژوهشی در شهرستان های چابهار، نوشهر، بوشهر، بندرعباس است که ایستگاه بندر عباس آن امروز افتتاح شد.
 وی اظهار داشت: موسسه دارای دو نشریه علمی پژوهشی اقیانوس شناسی در خلیج فارس است که در انتشار آن انجمن علوم و فنون دریایی ایران و دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر نیز مشارکت دارند.
 وی خاطر نشان کرد: موسسه ملی اقیانوس شناسی گام های پیشرفت و توسعه خود را به سرعت طی می کند چنانچه شاهد ارتقای موسسه به پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی، تاسیس مرکز منطقه ای اقیانوس شناسی، ایجاد کرسی اقیانوس شناسی در موسسه بهره برداری از20 نرم افزار تولید شده در مرکز ملی داده های اقیانوسی ، دریایی و خاتمه یافتن ده ها طرح پژوهشی هستیم.

*** تعداد ایستگاه های پژوهشی موسسه اقیانوس شناسی افزایش می یابد

 چگینی به مهمترین برنامه های موسسه طی10 سال آینده اشاره کرد و گفت: افزایش تعداد ایستگاه های پژوهشی به هشت ایستگاه،  تاسیس مرکز ملی تحقیقات جنوبگان و ایجاد پایگاه تحقیقات جمهوری اسلامی ایران در قطب جنوب تشکیل ناوگان ملی تحقیقات دریایی، تاسیس آزمایشگاه ملی اقیانوس شناسی، تاسیس بانک ملی نمونه های دریایی و تاسیس اعتبار لازم برای طرح شناور و تحقیقات اقیانوس پیما از جمله برنامه های 10 سال آینده به شمار می آید./عط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار