امام جمعه ایلام:

آیت الله رئیسی فصل نوینی از خدمت به مردم را در کشور ایجاد کرد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان اینکه آیت الله رئیسی فصل نوینی از خدمت به مردم را در کشور ایجاد کرد، گفت: در سفر ایشان به استان ایلام در دور اول سفر‌های استانی، شاهد سوز دل و دغدغه‌مندی ایشان برای پیگیری مسائل مردم بودم.

حجت الاسلام اله نور کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در آیین بزرگداشت شهادت خادم الرضا (ع)، رئیس جمهور فقید آیت الله رئیسی و هیئت همراه اظهار کرد: برای مردان خدا، شهادت آرزویی دیرینه است و انقلاب اسلامی با خون شهدای گرانقدر، رشد و گسترش پیدا کرده و امروز آثار و تاثیرگذاری انقلاب را به برکت خون شهدا در دنیا می‌بینیم.

وی با بیان اینکه امروز به برکت خون شهدا، شعار‌های انقلاب اسلامی بر زبان کسانی جاری می‌شود که پدران آنها بر ملت ما و مسلمانان جهان، ظلم و ستم می‌کردند، افزود: شهیدان رجایی و باهنر در راه خدمت صادقانه جانشان را فدا کردند و امروز نامشان ماندگار است، با شهادت شهید بهشتی و ۷۲ یار مظلومش، خط نفاق برملاء و آنچه در درون داشتند آشکار شد و بر خلاف همه توطئه‌ها، مسیر انقلاب اسلامی همچنان تداوم پیدا کرد.

امام جمعه ایلام بیان کرد: شهید حاج قاسم سلمیانی به عنوان اسوه و الگو در جبهه مقاومت قدم گذاشت و برای آزادی قدس از چنگ رژیم کودک‌کش و نجات مستضعفان جهان تلاش کرد، شهید جبهه مقاومت شد و امروز سیدی از سلاله پاک فاطمه زهرا (س)، کسی که با صدق و اخلاص وارد میدان شد تا محرومیت‌زدایی کند، دیپلماسی خارجی را عزت و اقتدار ببخشد، برای محرومان جامعه قدمی بردارد، برای فعال کردن کارخانه‌های تعطیل شده گام بردارد و برای تعالی کشور تلاش کند.

حجت الاسلام کریمی تبار یادآور شد: رئیس جمهور شهید، آنچه گفت و وعده داد، تلاش کرد که عمل کند، از مردم، برای مردم و در کنار مردم بود، رخت خدمت را به تن کرد و عاشقانه استان به استان، شهر به شهر و دیار به دیار، شب روز خود را فدای اعتلای کشور و مردم کرد.

وی با بیان اینکه مردم استان ایلام منتظر شنیدن خبر سفر دوم خادم ملت به این استان بودند تا کارگاه‌های تعطیل شده، راه‌اندازی و راه‌های مواصلاتی ایلام تقویت شود، افزود: مشیت الهی بر این شد که در روز میلاد امام رضا (ع) خبر شهادت خادمش را بشنویم و بر سفره تنعم ثامن الحج (ع) عندربهم یرزقون شود.

امام جمعه ایلام ابراز کرد: تاریخ گواهی خواهد داد که سید شهدای خدمت، چگونه پرچم افتدار جمهوری اسلامی را در دنیا بر افراشته کرد و با تبعیت از ولایت فقیه نام ایران اسلامی به عنوان پیام آور رهایی‌بخش مظلومان جهان در دنیا طنین انداز شد و دیپلماسی عزت آفرین را در دنیا مطرح کرد.

حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به اینکه مظلومان جهان بدانند که راه این شهید خدمت ادامه دارد، افزود: امروز استکبار جهانی بداند در برابر عزت و اقتدار جمهوری اسلامی که در خط رهبری عمل می‌کند قدرت رویارویی ندارد.

وی با بیان اینکه خداوند متعال این شهید راه خدمت را برگزید و نامش به عنوان سید شهدای خدمت در ایران اسلامی ماندگار شد، گفت: آیت الله رئیسی فصل نوینی از خدمت به مردم را در کشور ایجاد کرد و به یادگار گذاشت، با حفظ عزت و کرامت در خدمت مردم بود و برای اشتغال و ازدواج جوانان کار کرد.

امام جمعه ایلام یادآور شد: در سفر ایشان به استان ایلام در دور اول سفر‌های استانی، شاهد سوز دل و دغدغه‌مندی ایشان برای پیگیری مسائل مردم بودم، تا قدمی برای عزت این مردم بردارد.

حجت الاسلام کریمی تبار گفت: امروز دنیا در برابر شهادت این سید خدمت، عکس العمل نشان دادند و کشور‌های مختلف اعلام عزا کردند، شهادت رئیس جمهور مردم دنیا را به حرکت درآورده است و قلب مظلومان و عدالت خواهان جهان را متوجه جمهوری اسلامی کرده و اشک‌ها بر چشم‌ها جاری شده است و البته مردم ایران اسلامی قدردان این سید بزرگ و خادم ملت هستند.

وی تصریح کرد: مردم ایران اسلامی ایشان را انتخاب کردند تا طعم خدمت را بچشند و الگویی برای کارگزاران آینده کشور باشد، همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند ایشان رییس جمهور محترم و مغتنم بود، دلسوزی صادقانه و خالصانه داشت و خدمت صادقانه هدف و سرلوحه کارش بود.

امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه مردم از ابتدای انقلاب تا کنون حوادث زیادی را تجربه کردند، افزود: درخت تنومند انقلاب اسلامی امروز در جایگاهی قرار دارد که این حوادث نمی‌تواند شاخ و برگ آن را بلرزاند، دشمن بداند انقلاب اسلامی، شکوفاتر از گذشته به پیش خواهد رفت و همانطوری که با شهادت حاج قاسم، مسیر و راه او قویتر ادامه پیدا کرد، راه رئیس جمهور شهید هم همچنان ادامه خواهد داشت.

وی گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند هیچ اختلالی در کار کشور به وجود نمی‌آید، دشمنان تصور نکنند با شهادت رئیس جمهور آنها فرصتی پیدا می‌کنند که آسیبی به این ملت و انقلاب بزنند، آن‌ها بدانند که مسیر سازندگی، عزت و حکمت سید شهدای خدمت ادامه پیدا می‌کند.

آیین عزاداری شهادت خادم الرضا (ع) شهید آیت الله رئیسی، رییس جمهور و همراهان وی در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) شهر ایلام با حضور اقشار مختلف و قدرشناس ایلام و مسئولان برگزار شد.               

بهرام‌نیا استاندار ایلام نیز در مراسم سوگواری و گرامی‌داشت شهادت آیت‌الله رئیسی رییس‌جمهور و همراهان ایشان اظهار داشت: آیت‌الله رئیسی یار و یاور مردم و خادم محرومان و مظلومان جهان و ذوب در ولایت و امامت بود، فقدان وی برای جامعه اسلامی و برای محور مقاومت و مظلومان جهان، بسیار جانکاه است.

وی افزود: این اتفاق تلخ و دردناک موجب اندوه همه مردم آزاده دنیا و همه مردم کشورهای منطقه شد.
 
استاندار ایلام اضافه کرد: دلیل اصلی محبوبیت آیت‌الله رئیسی، خادمی او برای مردم بود که این خادمی در تار و پور او بود و اجر و پاداش این خدمت، چیزی جز شهادت نبود.
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.