سخنگوی شورای نگهبان؛

رئیسی خادم مردم ایران بود/ مخبر عهده دار مسئولیت‌های رئیس جمهور است

طحان نظیف گفت: اداره کشور و مسئولیت‌های رئیس جمهور با موافقت مقام معظم رهبری به عهده معاون اول خواهد بود.

هادی طحان‌نظیف، عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان در گفتگو با شبکه خبر سیما ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهور کشورمان،  امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، آیت‌الله آل‌هاشم امام جمعه تبریز، دکتر رحمتی، استاندار آذربایجان شرقی و همراهانشان، اظهار داشت: آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهوری محبوب، مردمی و خادم ملت ایران بود. این خدمتگزاران صادق و خدوم در شب ولادت امام رضا (ع) مزد سال‌ها سربازی، خادمی و خدمت به ملت شریف ایران را دریافت کردند.

وی خاطرنشان کرد: مردم خادمان خود را فراموش نمی‌کنند و نام نیک و خدمات آن‌ها از خاطر مردم نخواهد رفت.

سخنگوی شورای نگهبان در ادامه تاکید کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند، در صف خدمتگزاری به مردم خللی ایجاد نخواهد شد و قانون اساسی برای چنین روزهایی پیش‌بینی کرده است.

وی در همین رابطه به اصل ۱۳۱ قانون اساسی اشاره کرد و گفت: اداره کشور با موافقت مقام معظم رهبری به عهده معاون اول خواهد بود و اختیارات و مسئولیت‌های ریاست‌جمهوری با ایشان می‌باشد.

 طحان‌نظیف افزود: همچنین شورایی متشکل از رئیس مجلس، رئیس قوه‌قضائیه و معاون اول رئیس‌جمهور تشکیل خواهد شد و باید ترتیبی اتخاذ کنند تا ظرف مدت ۵۰ روز انتخابات ریاست‌جمهوری برگزار شود.

سخنگوی شورای نگهبان عنوان کرد: همه چیز بر مدار قانون پیگیری خواهد شد و طبق قانون اساسی هیچ خللی در امور مردم و کشور به وجود نخواهد آمد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار