استاندار قزوین:

روش‌های اقناعی و گفتاری در مقوله افزایش جمعیت بکارگیری شود

استاندار قزوین گفت: با استفاده از روش‌های اقناعی و گفتاری باید برنامه‌های افزایش جمعیت را عملیاتی و پیاده کرد.

محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین در دومین رویداد استانی جوانی جمعیت گفت: وجوب و اهمیت موضوع جمعیت با توجه به تاکیدات، اتفاقات و اقداماتی که در چند سال گذشته در کشور افتاده است بر کسی پوشیده نیست و همگان و به ویژه اعضای حاضر در این نشست بر اهمیت این موضوع واقف هستند.

وی افزود: در روزگار فعلی وظیفه تمامی دست اندرکاران حوزه جمعیت این است که قوانینی را که در سال‌های اخیر جهت جبران عقب ماندگی و بهبود نقیصه‌ای که در دهه‌های گذشته کشور را گرفتار کرده بود، به تصویب رسیده را اجرایی کنند و بدین وسیله به افزایش جمعیت کمک کنند.

اعلایی گفت: به فرض موفقیت در ارتقاء کمی جمعیت که باید به بهترین شکل ممکن اجرایی شود باید به کیفی سازی رشد و پیشرفت کیفی جمعیت هم فکر کرد تا بدین وسیله شاهد یک رفتار همسان و همگن در طبقات جامعه باشیم و نظامات متداول جامعه حفظ و نقایص احتمالی پوشش داده شود.

استاندار قزوین با بیان اینکه تمرکز ویژه در بیان فرصت‌های تشویقی در موضوع افزایش میزان تولد ممکن است نتیجه معکوس داشته باشد، اضافه کرد: البته موضوعات تشویقی به طور قطع باید مورد لحاظ قرار گیرد ولی از آنجایی که جامعه ایران جامعه‌ای برخوردار از لحاظ ذهنی، تحلیلی و علمی است و سطح تحصیلات، تحلیل، تشخیص و دانش در بین مردم بالاست باید در کنار موضوعات تشویقی و جایزه از روش‌های اقناعی هم استفاده شود.

نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: باید بیان‌ها و گفتار در مسیر افزایش جمعیت به درستی صورت بگیرد و موجهین، معتمدین و مرجعین مختلف فکری به سمت اقناع جامعه بروند. 

وی افزود: هرچند آهنگ رشد جمعیت خیلی محکم نیست ولی همین که مسیر نزول آمار‌های زاد و ولد متوقف شده و تا حدودی جبران شده امیدوار کننده است و آینده‌ای امیدوار کننده تری را می‌توان متصور بود.

اعلایی با بیان اینکه امروز یکی از مسائل اصلی کشور مقوله جمعیت است و تمامی دستگاه‌های اجرایی متولی در حوزه جمعیت در استان قزوین باید به آن توجه کنند، گفت: به عنوان مثال استان قزوین به عنوان یک استان تولید کننده و صنعتی شناخته می‌شود و امروز می‌بینیم برخی واحد‌های تولیدی با مشکل در جهت تامین نیرو مواجه شده اند، موضوعی که باید برای آن تدبیر کرد و در جهت افزایش نسل جوان آماده به کار در دهه‌های بعد برنامه ریزی داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار