پیام تسلیت اعضای اقتصادی دولت در پی شهادت رئیس‌جمهور و همراهانش

جمعی از اعضای اقتصادی دولت در پی شهادت رئیس‌جمهور و همراهانش این ضایعه را تسلیت گفتند.

با اعلام خبر شهادت رئیس جمهور و  همراهان  سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد شهادت ایشان را تسلیت گفت. توئیت وزیر اقتصاد بدین شرح است:

إِنَّ اللَّهَ اشتَریٰ مِنَ المُؤمِنینَ أَنفُسَهُم وَ أَموالَهُم بِأَنَّ لَهُمُ الجَنَّةَ

عروج رییس‌جمهور مردمی و مجاهد، شهید آیت الله رییسی را به رهبر معظم انقلاب و ملت مقاوم ایران تسلیت می‌گویم.  

...گریه نمی‌دهد امان.

 همچنین محمد علی نیکبخت وزیر جهادکشاورزی نوشت: 

بسم الله الرحمن الرحیم

کلُّ نَفسٍ ذائقةُ الموت و إنّما تُوَفَّوْنَ أُجورَکم یومَ القیامة

شهادت جانگداز آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور محبوب و مردمی ،متعهد به خدمت صادقانه به مردم ، ساده زیست ،رئوف ،مهربان  و  به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی «مغتم» برای ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه در حادثه سقوط بالگرد حامل ایشان که ققنوس وار در راه اعتلای نام ایران و سربلندی ملت شریف جان خود را فدا کردند، مایه حزن و انبوه غیر قابل وصف و جانکاه شده است.

خداوند عزیز را شاهد می‌گیرم که طی دوران خدمت در هیأت دولت هرگاه با شهید راه خدمت رئیس جمهور صادق و خدوم ملت  گفت وگو می کردم،نکته اساسی توصیه و نگرانی ایشان «مراقبت از سفره خانوار و توجه بیشتر به محرومان و مستضعفان و تلاش مومنانه برای تامین امنیت غذایی کشور»بوده است.
این جانب به عنوان عضوی کوچک از هیأت دولت به نمایندگی از خیل عظیم بهره برداران عرصه کشاورزی و کارشناسان و مدیران ستادی ضمن عرض تسلیت وقوع این حادثه  تلخ  خدمت ولی الله اعظم امام زمان (عج) رهبر معظم انقلاب اسلامی و ملت شریف ایران،امید وارم  این عزیز سفر کرده و یاران همراه ،در بهشت برین با اولیاء، ابرار و مقربان درگاه الهی محشور شوند و غرق در نعمت‌های جاودان ،پاداش اعمال صالح خود را در مقام رضوان الهی و جنت نعیم از خداوند جل و اعلی دریافت نمایند.

همچنین رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی در پیامی ضمن تسلیت شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان او را پدری مهربان برای همه ایران دانست و نوشت: 

بسمه‌تعالی

وَ لا تَحْسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلُوا فی سَبیلِ اللهِ أَمْواتاً بَلْ أَحْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ

پرواز ملکوتی و جانسوز ریاست محترم جمهور و هیأت همراه بار دیگر نشان داد که شهادت عالی‌ترین پاداش الهی برای مردان صادق و بی‌ریایی است که برای سعادت ملت خود شبانه روز در تلاشند. ضمن تسلیت این ضایعه دردناک به امام زمان (عج) و رهبر عزیز انقلاب، با همه‌ی مردم شریف ایران و خانواده محترمشان همدردی کرده و برای جانباختگان، رحمت و مغفرت واسعه الهی و برای مردم کشور عزیزمان صبر و بردباری آرزو دارم. انشاءالله کشورمان با درایت و همدلی، این واقعه اسفناک را سپری خواهد کرد. آیت‌الله ابراهیم رئیسی پدری مهربان برای همه ایرانیان و رئیس جمهوری صالح، مجاهد و ضد فساد برای اداره کشور بود. صندوق توسعه ملی، خود را مدیون لطف بی شائبه ایشان می‌داند که با پشتیبانی‌های بی‌دریغ، از اهداف عالیه صندوق توسعه ملی، دو شیوه‌نامه مهم که دو یادگار اثربخش آن شهید ماندگار است برای صندوق بجا گذاشت.

یادشان گرامی باد 

در ادامه هم محمد رضوانی‌فر معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران در پیامی شهادت آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهور و جمعی از همراهان ایشان را تسلیت گفت و نوشت:

إِنَّا لِلَّٰهِ وَ إِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ
پرواز ملکوتی و جانسوز ریاست محترم جمهوری محبوب، خدوم و مغتنم حضرت آیت‌الله رئیسینشان داد که شهادت در حین خدمت و انجام وظیفه عالی‌ترین پاداش الهی برای رئیس جمهوری بود که برای سعادت و سربلندی مردم ایران شبانه روزی در تلاش بودند.

این ضایعه‌ اسفبار مایه‌ تالم خانواده گمرک جمهوری اسلامی ایران همچون دیگر اقشار جامعه است که به شخصیت وارسته و خدمات ماندگار و باارزش ایشان به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران آشنایی داشتند و تلاشی وافر و شبانه‌روزی داشتند و دغدغه‌مندانه مسائل را پیگیری و رصد می‌کردند و به تاسی از این شهید بزرگوار تلاش جهادی و شبانه‌روزی و فعالیت خالصانه‌ی ۲۴ ساعته در گمرکات کشور جهت خدمت به مردم و نظام عزیز اسلامی بیش از پیش انجام خواهد شد. 
ضمن تسلیت این ضایعه دردناک به امام زمان (عج) و مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، به همه‌ی مردم شریف ایران و خانواده محترمشان همدردی کرده و برای جانباختگان، رحمت و مغفرت واسعه الهی و برای مردم کشور عزیزمان صبر و بردباری آرزو دارم.

همچنین وزیر راه و شهرسازی مهرداد بذرپاش نوشت: 
‏خداحافظ حلیم وخستگی ناپذیر و باغیرت،خیلی زود برای حسن خلق و مردم‌دوستیت دل تنگ می‌شویم.سید دوست داشتنی وامام‌رضایی من این قرارمان نبود...

وزیر نفت جواد اوجی هم نوشت: 

انالله و اناالیه راجعون
مِّنَ ٱلۡمُؤۡمِنِینَ رِجَالٞ صَدَقُواْ مَا عَٰهَدُواْ ٱللَّهَ عَلَیۡهِۖ فَمِنۡهُم مَّن قَضَیٰ نَحۡبَهُۥ وَمِنۡهُم مَّن یَنتَظِرُۖ وَمَا بَدَّلُواْ تَبۡدِیلٗا

با قلبی آکنده از اندوه، شهادت جانگداز شهیدجمهور حضرت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری محبوب و یاران و همراهان‌ گرامی ایشان را به پیشگاه حضرت ولی‌عصر(عج)، مقام معظم رهبری، همکاران ایشان در دولت و عموم آحاد ملت شریف ایران اسلامی تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم.

شهدای معزز دولت خدمتگزار و مردمی، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، حسین امیرعبداللهیان (وزیر امور خارجه)، مالک رحمتی (استاندار آذربایجان شرقی) و حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم (امام‌جمعه تبریز) که در راه وفای به عهد خویش و با هدف خدمت‌رسانی به مردم شریف ایران به استان آذربایجان شرقی سفر کرده بودند، در شب متعلق به حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) بر اثر سانحه بالگرد، به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

بدون تردید صفای باطن و اخلاص برادر ارجمند و شهیدجمهور عزیزمان سید ابراهیم رئیسی و دیگر شهدای دولت خدمتگزار که سراسر عمر بابرکت خویش را در هوای سربلندی و اعتلای ایران اسلامی نفس کشیدند، سبب شد تا «شهادت و همجواری با امام شهیدان و صالحان» به‌عنوان حسن‌تقدیر و خیرسرنوشت این عزیزان رقم بخورد.

ید محرومان، حضرت آیت‌الله رئیسی، برهه‌های تأثیرگذار از دوران خدمت خویش را در جوار بارگاه ملکوتی امام هشتم شیعیان حضرت امام رضا(ع) خدمت‌رسانی کرده و هماره به «خادم‌الرضا»بودن افتخار می‌کردند. به‌یقین، در اوضاع حساس کنونی، وجود مبارک مقام معظم رهبری به‌مثابه لنگرگاه کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی همواره مایه ثبات و اقتدار ایران اسلامی بوده و تدبیرهای داهیانه ایشان در سایه ولایت‌مداری و هوشمندی مردم باعث عبور از این برهه خواهد شد.

متن پیام عباس علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت به‌مناسب شهادت تلخ و جانگداز آیت‌الله «سیدابراهیم رئیسی» و همراهان شان در حادثه سقوط هلی‌کوپتر در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی، به شرح زیر است:

بِسْمِ ٱللَّهِ ٱلرَّحْمنِ ٱلرَّحِیمِ الَّذِینَ

إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِیبَهٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

شهادت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، خادم‌الرضا (ع) و خادم ملت ایران که در تمامی دوران مسئولیت و خدمت‌شان، مجاهدانه و خستگی‌ناپذیر تلاش کردند و لحظه‌ای آرام نداشتند تا بر عهد خود با خداوند متعال و مردم صادقانه قدم بردارند، و شهیدان حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، آیت‌الله سیّدمحمّدعلی آل‌هاشم نماینده محترم ولی‌فقیه در استان آذربایجان‌شرقی و مالک رحمتی استاندار این استان و سایر همراهان‌شان را محضر مقام معظم رهبری، اعضای محترم هیات دولت، عموم مردم شریف ارجمند عزیز ایران اسلامی و خانواده گرامی تسلیت عرض می‌نمایم.

در این مصیبت بزرگ، ضمن تاکید بر ادامه راه این شهید بزگوار در راه خدمت به مردم ایران اسلامی، علو درجات و محشور شدن با انبیاء و اولیاء الله را برای شهدای این حادثه تلخ و دردناک از خداوند متعال مسئلت دارم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار