آموزش به شیوه استاد شاگردی در زرند

رئیس اتاق اصناف شهرستان زرند از اجرا و گسترش نظام استاد شاگردی در شهرستان زرند با هدف تامین نیاز اشتغال واحد‌های صنفی خبر داد.

مجید کارگررئیس اتاق اصناف شهرستان زرند در جمع تعدادی از رؤسای اتحادیه‌های صنفی با اشاره به نیاز واحد‌های صنفی به نیروی آموزش دیده و کار بلد و کمبود نیروی انسانی در این بخش پیشنهاد اجرایی کردن نظام استاد شاگردی به صورت گسترده در سطح شهرستان زرند را داد. 

وی این کاررا از سوی رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان زرند بسیار مهم و ارزشمند دانست و به رؤسای اتحادیه صنفی و شاغلین در رسته‌های فنی فعال در سطح شهرستان تاکید کرد: نسبت به شناسایی و تامین نیاز مشاغل صنفی و اجرای شیوه نامه نظام استاد شاگردی با مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان ارتباط و همکاری ویژه‌ای داشته باشند. 

مهرداد مداحی نژاد رئیس فنی و حرفه‌ای زرند، وضعیت اقتصادی و اشتغال این شهرستان را در چند سال اخیر با توجه به منابع معدنی و سرمایه گذاری شرکت‌های کوچک و بزرگ در کنار فعالین اقتصادی در بخش کشاورزی که منجر به اشتغال فراوانی برای افراد جویای کار شده، مثبت ارزیابی کرد.

وی گفت: از ابتدای امسال، تدوین سند توسعه مهارت شهرستان با هدف پیش بینی نیاز‌های آموزشی و اشتغال شهرستان در بازه زمانی کوتاه مدت و بلند مدت را در برنامه اصل خود قرار داده ایم.

مداحی نژاد افزود: با شناسایی ظرفیت‌های موجود و برنامه ریزی آموزشی به شیوه کار آموزی و آموزشی در محیط واقعی کار به خوبی می‌توان در کاهش نرخ بیکاری و تغییر فرهنگ کار قدم‌های مثبتی برداریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار