اندروید ۱۵ ورود به حساب‌های کاربری را بسیار ساده‌تر می‌کند

ازاین‌پس ورود به حساب کاربری در اندروید ۱۵ در یک مرحله از طریق Passkey انجام خواهد شد.

کانال توسعه‌دهندگان اندروید در یوتیوب اعلام کرد که با اندروید ۱۵ و WearOS 5 فرایند لاگین در اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌ها آسان‌تر می‌شود. در این فرایند، مراحل انتخاب اکانت و احراز هویت بیومتریک با هم ادغام می‌شوند و ورود به حساب کاربری با یک ضربه انجام خواهد شد.

تاکنون لازم بود که ابتدا حساب کاربری را انتخاب و در صفحه‌ی بعدی هویت خود را با انتخاب روش بیومتریکی (تشخیص چهره یا اثر انگشت) یا وارد کردن الگوی پین تأیید کنید.

در به‌روزرسانی جدید اندروید ۱۵ و Wear OS 5 به‌جای دو صفحه، یک صفحه برای ورود به حساب کاربری نمایش داده می‌شود که در آن می‌توان از حساب گوگل، Passkey یا رمز عبور برای ورود به اپلیکیشن استفاده کرد.

برای توسعه‌دهندگان، رابط برنامه‌نویسی Credentials Manager، این ویژگی جدید را به‌طور خودکار در اپلیکیشن فعال می‌کند. علاوه‌براین، Passkey، رمز عبور یا ورود با گوگل در Gboard گوگل ظاهر خواهند شد.

سامسونگ از Passkey در گوشی‌ها و تبلت‌های خود پشتیبانی می‌کند و این ویژگی از طریق اپلیکیشن Wallet که به‌صورت پیش‌فرض روی دستگاه‌های سامسونگ نصب شده است، فعال می‌شود.

اندروید ۱۵ و Wear OS 5 می‌توانند Passkey را از فضای ابری بازیابی کنند. اپلیکیشن‌ها قادر خواهند بود Passkey‌-های بازیابی‌شده را به Credential Manager اضافه کنند تا به‌صورت آفلاین ذخیره شوند. اگر پشتیبان‌های ابری فعال باشند، Passkey‌-ها می‌توانند به دستگاه جدیدی که در حال راه‌اندازی است، منتقل شوند.

ویژگی‌های جدید توسط اپلیکیشن‌های مدیریت رمزعبور متفرقه مانند ۱Password و Dashlane پشتیبانی خواهند شد.

منبع: زومیت

برچسب ها: اندروید ، گوشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار