ایمانیه:

دولت اهتمام دارد جمعیت جوان کشور رو به افزایش باشد

استاندار فارس با اشاره به محسنات جوان بودن نیروی کشور از اهتمام دولت برای افزایش جمعیت جوان کشور خبر داد و گفت: جوانان از پیروزی انقلاب اسلامی تا دفاع در جنگ ۸ ساله و پس از آن در مقاطع و برهه‌های مختلف پیشرفت، استقلال و آزادی کشور را محقق کرده‌اند.

محمدهادی ایمانیه در آیین تکریم از پرسنل استانداری و فرمانداری‌های فارس که در سال ۱۴۰۲ ازدواج کرده و یا صاحب فرزند شده‌اند، ضمن تبریک ایام میلاد حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام و دهه کرامت، به همکاران خود که اخیراً ازدواج کرده و یا صاحب فرزند شده‌اند نیز تبریک گفت و افزود: مسئله جمعیت مورد تاکید مقام معظم رهبری است و دولت نیز اهتمام دارد که جمعیت جوان کشور رو به افزایش باشد.

استاندار فارس با اشاره به محسنات جوان بودن نیروی کشور گفت: جوانان از پیروزی انقلاب اسلامی تا دفاع در جنگ ۸ ساله و پس از آن در مقاطع و برهه‌های مختلف پیشرفت، استقلال و آزادی کشور را محقق کرده‌اند؛ طبیعتاً دشمن در جهت کاهش این نیروی جوان برنامه‌ریزی و تبلیغ می‌کند.

او در ادامه با اشاره به جایگاه ازدواج و فرزندآوری در دین مبین اسلام خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم (ص) فرموده‌اند به فرزندی که می‌آورید مباهات می‌کنم؛ این حاکی از جایگاه ویژه فرزندآوری در دین اسلام است.
 
ایمانیه از مجموعه معاونت توسعه استانداری برای برگزاری این مراسم قدردانی کرد و خواهان تشکیل منظم و مستمر کارگاه‌های آموزش سبک زندگی برای خانواده‌های تازه تشکیل، شد و افزود: مهمترین کار قبل و بعد ازدواج آموختنِ چگونه زندگی کردن است؛ باید نحوه مواجهه و پاسخ به مشکلات درون زندگی اعم از مشکلات اقتصادی اجتماعی فرهنگی و ... به جوانان که تازه تشکیل خانواده می‌دهند آموزش داده شود.

نماینده عالی دولت در فارس تصریح کرد: بنابر آخرین آماری که در شورای اجتماعی استان ارائه شده شاهد کاهش آمار طلاق در سال گذشته در استان فارس بوده‌ایم.

ایمانیه بر لزوم تدوین بسته‌های تشویقی در حوزه ازدواج و فرزندآوری تاکید کرد و گفت: از تمام سازمان‌های استان خواسته‌ام هر کدام بسته تشویق فرزندآوری و ازدواج را تدوین و به مدیر کل اجتماعی استانداری ارائه دهند؛ بنا داریم بهترین مشوق‌ها را معرفی و رقابت مثبتی ایجاد کنیم تا باعث ایجاد انگیزه در ازدواج جوانان و فرزندآوری در خانواده‌ها شود.

او در انتها با اشاره به مشکلات معیشتی و اقتصادی موجود نیز گفت: با تشکیل صندوق قرض الحسنه استانداری به ازای هر نفر از همکاران که در یک سال گذشته ازدواج کرده‌اند مبلغی از جانب استاندار، سپرده می‌شود تا به عنوان تسهیلات قرض الحسنه به تناوب در اختیار همکاران قرار گیرد.

در این برنامه که در جوار حرم مطهر حضرت شاهچراغ علیه السلام برگزار شد، به خانواده‌هایی که در سال گذشته تشکیل شده و یا صاحب فرزند شده اند هدایایی از جانب استاندار فارس اهدا شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۲ ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
مهریه و زندان
آخرین اخبار