انتقاد عضو شورای شهر از عدم ارائه لایحه پیشگیری از تغییرات اقلیمی بعد از ۹ سال

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران از عدم ارائه لایحه پیشگیری از تغییرات اقلیمی که از سال ۱۳۹۴ شورای شهر، شهرداری را ملزم به ارائه این برنامه جامع کرده و بعد از ۹ سال هنوز ارائه نشده، انتقاد کرد.

سوده نجفی در تذکر پیش از دستور خود در جلسه امروز شورای شهر تهران با اشاره به سیل مشهد گفت: تذکر امروز بنده در خصوص مصوبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ شورای اسلامی شهر تهران که شهرداری ملزم به ارائه برنامه جامع پیشگیری و کاهش آسیب پذیری و سازگاری با تغییرات اقلیم شهر تهران است، می‌باشد. این برنامه بعد از چندین سال هنوز ارائه نشده است و شهرداری موظف بود ۴ ماه بعد از تصویب آن در قالب لایحه‌ای برنامه خود را به شورای شهر ارائه کند.

وی ادامه داد: متأسفانه با توجه به تغییرات اقلیمی و محیط زیستی که امروز کشور و شهر تهران با آن رو به روست باید برنامه‌ای و اقدامات جدی در این زمینه از سوی نهاد‌های مربوطه و شهرداری تهران ارائه شود تا شهر و شهروندان در تغییرات اقلیمی آسیب کمتری ببینند.

رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران افزود: این مصوبه مربوط به این دوره نیست؛ اما کوتاهی در این دوره صورت گرفته که با توجه به افزایش روز افزون تغییرات اقلیمی به ویژه در نوع بارش و گرمایش هوای شهر تهران از شهرداری انتظار می‌رود تا نسبت به ارائه این طرح‌ها که موجب کاهش تغییرات می‌شود، اقدام نماید.

نجفی در تذکری دیگر با اشاره به کمیته حمایت از مشاغل خانگی افراد در معرض آسیب گفت: کمیته‌ای به منظور حمایت و برنامه ریزی در خصوص مشاغل خانگی در شهرداری تهران وجود دارد که بنده و خانم شمس احسان به عنوان ناظر شورا در این کمیته عضو هستیم؛ اما متاسفانه جلسات این کمیته که به ریاست معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران است برگزار نمی‌شود؛ لذا نسبت به عدم برگزاری جلسات این کمیته و عملا غیرفعال شدن آن تذکر و انتظار دارم معاونت فرهنگی و اجتماعی مأموریت‌های خود در این کمیته که مصوبه شورا می‌باشد؛ انجام دهند.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: جلسات این کمیته از اردیبهشت سال ۱۴۰۱ برگزار نمی‌شود. مشاغل خانگی و کارآفرینی اجتماعی باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود و باید نسبت به این موضوع اهتمام جدی‌تر داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار