مانور امداد و نجات و اطفای حریق تاسیسات برقی در بندر بوشهر برگزار شد

رییس مدیریت بهداشت، ایمنی و محیط زیست مدیریت بحران و پدافند غیرعامل اداره کل بنادر و دریانوردی بوشهر گفت: مانور امداد و نجات و اطفای حریق تاسیسات برقی ساختمان ایکس‌ری در بندر بوشهر با موفقیت برگزار شد.

نرگس علی پور اظهار کرد: عملیات اطفا حریق در این مانور، از نوع عملیات در فضای بسته( سوله ایکس‌ری) بود که با حضور ۱۵ نفر از آتش نشانان و ۳۵ نفر از اتفاقات برق، اورژانس، حراست، یگان حفاظت، تعمیر و نگهداری تجهیزات، امور بندری، روابط عمومی و همچنین کارشناسان مدیریت بهداشت، ایمنی و محیط زیست اداره کل، پدافند غیرعامل و حراست اداره گمرک و کارکنان ساختمان ایکس‌ری برگزار شد.

وی افزود: در مانور امداد و نجات و اطفا حریق ۲ خودرو نیمه سنگین امداد و نجات، یک خودرو پیشرو و یک خودرو سبک فعالیت داشتند.

رییس اداره مدیریت بهداشت، ایمنی و محیط زیست مدیریت بحران و پدافند غیر عامل اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر یادآورشد: مانور امداد و نجات و اطفای حریق تاسیسات برقی ساختمان ایکس‌ری با هدف ارزیابی سطح آمادگی و توان نیروهای آتش نشان و ارزیابی کارکنان ساختمان ایکسری نسبت به واکنش شرایط اضطراری و ایجاد هماهنگی واحدهای عملیاتی و نیروهای همکار در زون عملیاتی بندر با اعلام حادثه در ساختمان ایکس‌ری برگزار شد.

رییس آتش نشانی و ایمنی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: سناریو مانور با برخورد یک دستگاه تریلی حامل کانتینر ۴۰ فوت با دستگاه ‌ایکس‌ری به دلیل سکته قلبی راننده آغاز شد.

ایمان زیارتی زاده افزود: در ادامه مانور، واحدهای عملیاتی وارد صحنه شده و علاوه بر قطع جریان برق و اطمینان از نبود تشعشعات ( اشعه ایکس) در داخل سالن، نسبت به نجات راننده تریلی و تحویل وی به آمبولانس اقدام کردند.

وی اظهار کرد: آتش نشانان در ادامه نسبت به اطفا حریق با استفاده از خاموش کننده‌های گاز CO2 اقدام کردند.

برچسب ها: امداد و نجات ، مانور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.