نگرانی بیماران انگلیسی از کمبود فزاینده دارو در این کشور

کمبود دارو در انگلیس به سطوح بحرانی رسیده و بیماران برای خرید برخی دارو‌های حیاتی با مشکل جدی مواجه هستند.

طبق آخرین گزارش انجمن داروسازی انگلیس، داروخانه‌های این کشور به طور فزاینده‌ای با کمبود دارو مواجه هستند. این وضعیت که در سال گذشته تشدید شده، حتی بر تامین دارو‌های حیاتی برای بیماری‌های صرع، بیش‌فعالی و اختلال دوقطبی نیز تأثیر گذاشته است.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، جانت موریسون، مدیر اجرایی یک سازمان برجسته مراقبت‌های بهداشتی گفت: «بیماران و داروخانه‌های جامعه به طور منظم با مشکلات عرضه دارو مواجه هستند و تحقیقات اخیر نشان می‌دهد اوضاع در حال بدتر شدن است». 

داروخانه‌های سراسری نگرانی خود را در مورد بی‌سابقه بودن کمبود‌ها ابراز کرده‌ و از عواقب وخیم آن برای بیماران بیم دارند.

گفته شده دارو‌های مربوط به درمان اختلال دو قطبی و بیش فعالی از جمله دارو‌هایی هستند که به سختی پیدا می‌شوند. این در حالی است که عدم مصرف این دارو‌ها سبب افزایش اضطراب و پریشانی می‌شود. 

پیش از این روزنامه گاردین به نقل از داروسازان انگلیسی هشدار داد که کمبود دارو در این کشور به حد بحرانی رسیده و بیماران در معرض خطر آسیب فوری و حتی مرگ قرار دارند. 

گفته می‌شود جنگ اوکراین بر زنجیره تامین دارو تاثیر گذاشته است. افزون بر این، خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و کاهش ارزش پوند نیز خرید دارو را برای سرویس سلامت ملی انگلیس دشوارتر کرده است.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۹ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
فقط در انگلستان دارو کمیاب شده یا برای پنهان کاری دولت این.حرفها زده میشو ایا در کشور. ایران. دارو. کم. نیست .مردم. برای .تهیه .دارو. از. اهواز .به .تبریز .نمیروند .چرا. کمبودهای .خودمان. را.نمیگویید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۴ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
این انگلیسیها اینقدر بدبختند که پادشاهی بی بخار دارند پادشاه ودولت انگلیس نمیتواند شلوارش را بال بِکِشَد به جنگ با کودکان غزه میرود جنگیدن با کودک خیلی غنائم دارد پوشک بچه غنائم کمی نیست
آخرین اخبار