رونمایی از تمبر یادبود رویداد ملی عطر و رایحه ایرانی

به مناسبت ثبت ۲۰ اردیبهشت به عنوان روز گل محمدی و گلاب در ضمیمه تقویم ملی کشور از تمبر یادبود رویداد ملی عطر و رایحه ایرانی در موزه گلاب قمصر رونمایی شد.

سرپرست فرمانداری ویژه کاشان در این مراسم گفت: با انجام اقدامات و نهایی شدن ثبت روز ۲۰ اردیبهشت به عنوان روز گل محمدی و گلاب در ضمیمه تقویم ملی کشور، کاشان میزبان رویداد ملی عطر و رایحه ایرانی است.


حمیدرضا محمدی فشارکی، توسعه اقتصادی دانش‌بنیان و پاسداشت آیین‌ها و سنت‌های فرهنگی را از مهمترین اهداف رویداد ملی عطر و رایحه اعلام کرد و افزود: این محصول اصیل ایرانی همزمان با نخستین سال ثبت روز گل محمدی و گلاب در تقویم رسمی کشور برگزار می‌شود.


وی گفت: در کنار تولید گل و گلاب می‌توان از اسانس آن به عنوان پایه تولید عطر استفاده و با شناخت درست و تحقیقات، شاخه‌های جدیدی از ظرفیت‌های این صنعت در بحث اشتغال زایی را ایجاد کرد.


محمدی فشارکی سطح زیرکشت گل محمدی در سطح شهرستان را ۲ هزار و ۶۰۰ هکتار و تعداد واحد‌های سنتی گلابگیری را یکهزار و ۷۰۰ و واحد‌های صنعتی گلابگیری را ۴۸ واحد اعلام کرد و گفت: بیش از ۲۰ هزار نفر بطور مستقیم در بخش گل و گلاب مشغول به‌کار هستند.

برچسب ها: رویداد ، گل و گلاب ، کاشان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.