جشنواره نان و غذا اقوام در سمنان

نخستین جشنواره نان و غذا اقوام و ملل با عنوان " تاسکا " با هدف معرفی روش پخت و پز بیش از ۴۰ نوع غذای سنتی در مجتمع تفریحی گردشگری محله زاوقان سمنان برگزار شد.

موسوی شهردار سمنان گفت: در این جشنواره ۳ روزه، ۹۰ کدبانو و آشپز از سراسر استان غذا‌های سنتی و همچنین خوراکی‌های ویژه پذیرایی صبحانه و عصرانه را از ساعت ۱۷ تا ۲۱ در مجتمع گردشگری استخر تقسیم آب کشاورزی زاوقان در ضلع جنوبی میدان امام حسین سمنان برای بازدید و خرید عمومی به نمایش می‌گذارند.

نام این جشنواره برگرفته از نوعی روش خاص پخت تدریجی چلوخورشت‌های سمنانی است که در گذشته بانوان بدلیل همکاری با آقایان در زمین‌های کشاورزی و باغ‌ها ابتدای صبح در دو ظرف مسی داخل همدیگر یکی برنج و دیگری خورشت را طبخ کرده و روی چراغ‌های نفتی با شعله کم می‌گذاشتند تا همزمان این دو غذا پخته شود که در زبان محلی به آن ظرف داخلی حاوی خورشت " تاسکا " و به ظرف اصلی " قلیف " می‌گفتند.

در این جشنواره همچنین از یک نوع چلوگوشت ابتکاری اقتصادی با نام تجاری ثبت شده " چلو میگ میگ " نیز رونمایی شد این غذا که بصورت سه نفره آماده می‌شود نوعی روش خاص پخت گوشت بوقلمون با یک سس خاص بهمراه برنج است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار