آغاز فرآیند جهش تحصیلی دانش آموزان در آذربایجان شرقی

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی از ارسال شیوه نامه‌ اجرایی جهش تحصیلی دانش آموزان خبر داد.

 اکبری از ارسال شیوه نامه‌ اجرایی جهش تحصیلی ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: مدیران مدارس می‌توانند بر حسب درخواست اولیا و احراز شرایط دانش‌آموزان برای شرکت آنان در جهش تحصیلی مطابق شیوه نامه ارسالی تمهیدات لازم را انجام دهند.

وی افزود: شرایط ثبت نام جهش تحصیلی کسب نمره خیلی خوب در تمامی دروس پایه‌های قبلی کسب نمره خیلی خوب در تمامی دروس در نیمسال اول امسال و تایید مشاور و معلم مربوطه و شورای مدرسه بوده و ناگفته نماند علاوه بر شروط بالا تکمیل کارنامه دانش‌آموز جزو الزامات لازم می‌باشد.

معاون آموزش ابتدایی استان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: جهش تحصیلی برای پایه اول به سوم و همچنین جهش تحصیلی برای بار دوم، سوم و چند پایه نیازمند کسب مجوز از کمیسیون‌های خاص منطقه‌ای، استانی و شورای عالی است.

وی ادامه داد: درخواست و تایید جهش تحصیلی ابتدا توسط مدیر مدرسه در سامانه‌های سیدا و سیرت و سپس ثبت نام و نوبت‌گیری توسط اولیا در سامانه my.medu.ir صورت می‌پذیرد ثبت نام و انجام جهش تحصیلی بدون درخواست و کسب مجوز توسط مدرسه و بدون نوبت‌گیری اولیا در سامانه امکان‌پذیر نخواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: در هر ناحیه و منطقه آموزشی یک مدرسه دولتی به عنوان پایگاه مرکزی جهت برگزاری ارزشیابی‌های تحصیلی دانش آموزان انتخاب و اعلام می‌گردد.

گفتنی است ارزیابی هوشی و روانی دانش آموزان متقاضی جهش تحصیلی توسط سازمان آموزش و پرورش استثنایی و مشروط به موفقیت در ارزیابی تحصیلی (مدرسه پایگاه مرکزی) امکان‌پذیر خواهد بود همچنین با عدم موفقیت در هر یک از موارد فوق جهش انجام نخواهد شد.

زمان نوبت گیری این مهم نیز از دهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ آغاز و  ۳۱ خرداد ماه به اتمام خواهد رسید و تاریخ فوق غیرقابل تمدید می‌باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار