افزایش ۸۰ درصدی شرکت‌های دانش بنیان پارک علم و فناوری در آذربایجان شرقی

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی از افزایش ۸۰ درصدی شرکت‌های دانش بنیان پارک علم و فناوری در استان خبر داد.

 جعفری راد در جلسه کمیته آموزش، تحقیقات و فناوری خانه توسعه آذربایجان شرقی گفت: از سال گذشته تاکنون تعداد شرکت‌های فعال دانش بنیان  استان با ۸۰ درصد افزایش به ۳۵۰ شرکت رسیده است.

 جعفری راد از افزایش ۱۰۰ درصدی بودجه پارک علم و فناوری خبر داد و گفت: این پارک با اعطای تسهیلات مالی به شرکت‌های دانش بنیان از طرح‌های جدید جوانان حمایت می‌کند.

وی اعلام کرد: بر این اساس میزان تسهیلات از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در ۱۸ ماه گذشته به پنج میلیارد ریال افزایش یافت.

جعفری راد با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی از سطح سه به سطح یک ارتقا یافته است اظهار کرد: این مجموعه بر اساس ساختار سازمانی با بیش از ۳۰۰ شرکت دانش بنیان در سطح یک قرار می‌گیرد.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی جایگاه و رتبه کشور در حوزه شرکت‌های دانش بنیان و استارت تاپ‌ها (شرکت‌های نوپا و نوآفرین) را پایین توصیف کرد و گفت: به رغم تلاش و پیشرفت‌های محسوس هنوز نسبت به شرکت‌های دانش بنیان در جامعه مدیران شناخت کافی وجود ندارد و نهادینه نشدن این شرکت‌ها یکی از مشکلات پارک‌های علم و فناوری است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های علمی و فن‌آوری در شمال غرب کشور، بر ضرورت تلاش برای صادرات فرآورد‌های علمی به خارج تاکید کرد و گفت: اکنون در تمام شهرستان‌های آذربایجان شرقی مراکز رشد و فناوری فعال و مشغول خدمات به جوانان و فعالان حوزه فناوری هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار