حل اختلافات بین مردم باعث ایجاد امنیت پایدار در جامعه است

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: هر چه اختلاف بین مردم گسترش پیدا کند، امنیت در جامعه لطمه می‌بیند، بنابراین حل و فصل دعاوی بین مردم آثار بسیار مهمی در ایجاد امنیت پایدار دارد.

حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی گفت: نیروی انتظامی همواره در مقابله با تهدیدات، برخورد با مخلان نظم و امنیت جامعه مقتدر بوده و کارکنان سخت کوش و تلاشگر آن سرافرازانه و با افتخار بر قله‌های تامین نظم و امنیت جانفشانی‌های فراوانی می‌کنند.

او می‌گوید: با توجه به شأن و منزلت و همچنین خدمات و فعالیت‌های ارزنده‌ای که نیروی سخت کوش انتظامی دارند و در راستای کاهش اختلافات بین نیروی‌های این مجموعه، بزودی با همکاری فرماندهی نیروی انتظامی استان، شعبه تخصصی شورای حل اختلاف تشکیل و راه اندازی خواهد شد.

به گفته او این شعبه با هدف کاهش ورودی پرونده‌های اختلافات بین پرسنل نیروی انتظامی یا خانواده آنان به دادگاه‌ها و حل و فصل آن‌ها بصورت مسالمت آمیز در خود آن مجموعه می‌باشد و این کار می‌تواند در ایجاد روحیه و کارایی این عزیزان اثرات خوبی داشته باشد.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان ضمن تقدیر از سردار میرفیضی که همواره با برنامه و راهکار‌های نوین موجبات ارتقاء امنیت استان فراهم نموده، در ادامه خواستار ایجاد هیات‌های صلح و صلح یاران برای مجموعه نیروی انتظامی جهت رفع اختلافات مردم و ایجاد صلح و سازش بین آنان در تمامی کلانتری‌های استان شد.

فرماندهی نیروی انتظامی خوزستان دغدغه اصلی و مهم مردم استان را کاهش آسیب‌ها اجتماعی و جرائم دانست و گفت: این حرکت بسیار بزرگ و نوآورانه تشکیل شعبه تخصصی شورای حل اختلاف، هیات‌های صلح و صلح یاران از بعد فرهنگی و امنیتی آثار بسیار خوبی دارد.

سردار میرفیضی می گوید: همین که پرونده‌ها قبل ورود به دادسرا و دادگاه در شورای حل اختلاف، هیات‌های صلح و صلح یاران بررسی و منجر به مصالحه می‌شوند رضایتمندی مردم را در پی خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.