پرواز ۳۳ جنگنده چینی در نزدیکی حریم هوایی تایوان

وزارت دفاع تایوان اعلام کرد چین پس از بازدید هیات آمریکایی، ۳۳ جنگنده را به اطراف این جزیره فرستاد.

وزارت دفاع تایوان روز شنبه اعلام کرد که ۳۳ جنگنده ارتش چین را در ۲۴ ساعت گذشته در اطراف تایوان شناسایی کرده است.

براساس گزارش القدس العربی، این تعداد از زمان برگزاری انتخابات دموکراتیک ریاست جمهوری و قانونگذاری تایوان در ۱۳ ژانویه، یک رکورد جدید برای تعداد پرواز‌های روزانه است.

این وزارتخانه در ادامه اعلام کرد که از ۳۳ هواپیمای جنگی چین، ۱۳ فروند از خط میانه غیررسمی در تنگه تایوان که جزیره را از چین جدا می‌کند، عبور کردند.

در همین حال، ۶ کشتی نیروی دریایی چین در اطراف تایوان مشاهده شدند. علاوه بر این، وزارت دفاع تایوان گفت که دو بالون چینی از خط مرکزی تنگه عبور کردند، سپس ناپدید شدند و به ترتیب به سمت بخش‌های شمالی و جنوبی جزیره حرکت کردند.

به گفته وزارت دفاع تایوان، تایپه هواپیما‌های گشت هوایی رزمی، کشتی‌های دریایی و سامانه‌های موشکی ساحلی را برای پاسخگویی به این فعالیت‌ها اختصاص داده است.

روز پنجشنبه، تسای اینگ ون، رئیس جمهور تایوان و لای چینگ ته، معاونش، دو نماینده از کنگره آمریکا را به عنوان اولین هیات رسمی از آمریکا پذیرفتند. آمی برا، نماینده دموکرات و ماریو دیاز بالارت، نماینده جمهوری خواه، روسای مشترک بلوک تایوان در کنگره آمریکا، چهارشنبه گذشته برای یک دیدار سه روزه وارد تایپه شدند.

تسای از کنگره آمریکا برای حمایت طولانی مدت از روابط بین تایپه و واشنگتن بدون توجه به وابستگی حزبی تشکر کرد. او گفت: بلوک تایوان در کنگره نقش بسیار مهمی در تعمیق روابط اقتصادی و تجاری ایفا می‌کند. 

پکن سفر هیات آمریکایی را محکوم کرد. وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین روز پنجشنبه در پکن گفت که آمریکا پس از انتخابات منفی عمل کرد و در نتیجه سیگنال اشتباهی به نیرو‌های استقلال تایوان ارسال کرد.

 حزب حاکم چین، تایوان را جزئی از قلمرو این کشور می‌داند، هرچند این جزیره با بیش از ۲۳ میلیون نفر جمعیت از سال ۱۹۴۹ دارای حکومت مستقل بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۶ ۰۸ بهمن ۱۴۰۲
اقتصاد چین در سراشیبی سقوط و فروپاشی است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۰ ۰۷ بهمن ۱۴۰۲
تایوان یک کشور مستقله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۰ ۰۷ بهمن ۱۴۰۲
اقتصاد چین در آستانه سقوط و ورشکستگی قرار دارد
آخرین اخبار